تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




2 بی‌تدبیری آموزش و پرورش در ماجرای واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در حادثه واژگون اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی که برای اردوی ملی به شیراز می‌رفتند 7 دانش‌آموز، یک مربی و یک کمک راننده جان خود را از دست دادند. همچنین براثر این حادثه دو دانش‌آموز دچار قطع عضو شدند.

بر اساس گزارش اولیه گروه کارشناسی وزارت آموزش و پرورش، راننده از حوالی ساعت 23 پشت فرمان بوده و با وجود آن که به علت خستگی موظف بوده جای خود را به راننده دیگر بدهد، بر عدم جا به جایی و ادامه رانندگی اصرار داشته است که همین موضوع منجر به خواب‌آلودگی وی و خروج از جاده و واژگونی اتوبوس در حوالی ساعت 4 بامداد می‌شود.

در این حادثه موارد مبهمی وجود دارد که مهمترین آنها دلایل حرکت اتوبوس حامل 40 دانش‌آموز در ساعت 11 شب است. همچنین برخی خانواده‌ یکی از دانش‌آموزان مدعی است که رضایتنامه‌ای را برای رفتن فرزندش به اردو امضا نکرده است که البته این موضوع توسط تیم کارشناسی وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی بیشتر است که جزئیات آن برای اطلاع افکار عمومی منتشر خواهد شد.

کمیسیون عمران مجلس نیز برای بررسی ابعاد مختلف این ماجرا با سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش جلسه‌ای داشت که در این جلسه ابعاد مختلف حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در رابطه با جلسه این کمیسیون با وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در این جلسه نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، وزارت راه، پلیس راه، اورژانس کشور و تمام عوامل دخیل در حمل و نقل جاده‌ای حضور داشتند.

وی افزود: یکی از سوالات اساسی در این جلسه چرایی حرکت اتوبوس دانش‌آموزان در ساعت 11 شب بود و این اقدام نوعی بی‌تدبیری از سوی مسئولان مربوطه بود. هرچند که طبق آئینامه‌های اردوهای دانش‌آموزی حرکت در شب خلاف نیست اما چرا باید مسئولان مربوطه فرصت روز را رها کرده و در ساعت 11 شب برای حرکت اقدام کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بیشترین تصادفات در شب‌ها صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش در بحث حرکت اردوی دانش‌آموزی آن هم در ساعت 11 شب اگر چه مطابق آئیننامه عمل کرده اما قطعا بی‌تدبیری انجام داده‌اند.

رضایی افزود: یکی دیگر از مباحث مطرح شده پیرامون انتخاب راننده اتوبوس است، اگرچه مسئولان آموزش و پرورش معتقدند که راننده را شرکت حمل و نقل دراختیار آنها قرار داده است، اما آنها باید نسبت به این مسئله نظارت کافی را اعمال می‌کردند. چرا که راننده جوانی 32 ساله بوده که شغل اصلی‌اش آهنگری است و به صورت پاره‌وقت اقدام به رانندگی می‌کند و تبحر لازم را نداشته است.

وی بیان کرد: در حالی که بستن کمربند ایمنی نقش مهمی را در پیشگیری از حوادث دارد، اما در حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان شاهد بودیم که کمربند بسته نشده بود و حال این سوال مطرح است که چه کسی باید به این مسئله نظارت می‌کرد تا راننده‌ها ملزم باشند به مسافران بگویند کمربندی ایمنی را در طول سفر ببندند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که آئیننامه اردوهای دانش‌آموزی باید تغییر کند، بیان کرد: پلیس راه باید سامانه سپهتن را دقیق‌تر کند تا خواب‌آلودگی راننده‌ها را اطلاع‌رسانی کند.

رضایی با اشاره به این که در این حادثه ایراداتی نیز متوجه وزارت راه است، ادامه داد: ایرادات جاده و نبود نوار هشدار دهنده در حاشیه آن یکی از عوامل تاثیرگذار در واژگونی اتوبوس است.

وی بیان کرد: لایحه‌ای را در مجلس به عنوان شورای عالی ایمنی حمل و نقل داشتیم که هدف آن افزایش ایمنی جاده‌ها و کاهش حوادث بود که باید این موضوع سریعتر پیگیری شود تا بتوانیم در این رابطه تمام دستگاه‌های مسئول را هماهنگ کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سالانه 16 هزار نفر کشته و 3 برابر آن مصدوم در تصادفات جاده‌ای داریم که هزینه‌های زیادی را نیز به کشور تحمیل می‌کند و باید نسبت به این مسئله حساس باشیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «2 بی‌تدبیری آموزش و پرورش در ماجرای واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..