تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صنایع زنجان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند

ساعت: 12:59 منتشر شده در مورخ: 1396/06/20 شناسه خبر: 1190692

استاندار زنجان به کمبود منابع آب در کشور و استان اشاره کرد و گفت: صنایع استان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; اسداله درویش امیری شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رئیس مرکز ملی بهره وری ایران برگزار شد، بهره وری را مهمترین شاخص و اساسی ترین عنصر در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: هر جامعه ای که از سرمایه نیروی انسانی خود بهره وری بهتری داشته باشد، در موضوع توسعه موفق تر خواهد بود.

وی پس از ارائه گزارش شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان در خصوص بُرش استانی برنامه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه، به محدودیت منابع آبی کشور اشاره کرد و گفت: منابع آبی کشور یا از محل بارش و نزولات آسمانی، یا از محل بهره برداری از سفره های زیرزمینی و یا پساب های جمع آوری شده تامین می شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه، در مجموع 45 میلیون متر مکعب می توان پساب در استان جمع آوری کرد، اظهار کرد: باید فعالین بخش صنعت استان در زمینه استفاده مطلوب از پساب ها توجیه شوند.

وی پساب ها را به عنوان یکی از منابع تضمین شده در تامین آب مورد نیاز بخش صنعت برشمرد و گفت: مطمئن ترین منبع تامین آب برای بخش صنعت، استفاده از پساب ها است و اگر امروز از این مقوله استفاده لازم نشود، بی شک در آینده با کمبود منابع آبی، مجبور به استفاده از پساب ها خواهند بود.

درویش امیری با بیان اینکه کشور در بخش های دولتی و خصوصی از منابع مشخصی برخوردار است، افزود: منابع موجود کشور در برخی از زمینه ها، بسیار فراوان و در برخی حوزه ها محدود است.

مقام عالی اجرایی استان، بررسی میزان توجه به بهره وری نیروی انسانی در بخش های غیر دولتی را خواستار شد و افزود: سازمان ملی بهره وری ایران باید از بهره وری نیروی انسانی، تعریف واقعی داشته باشد و در این حوزه برنامه ریزی مناسبی انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان ملی بهره وری باید بر دیدگاه های کارشناسی خود پافشاری لازم را داشته باشد، خاطر نشان کرد: این سازمان نباید از نظرات دقیق کارشناسی خود، ذره ای کوتاه بیاید و نباید اجازه دهد نظرات غیر کارشناسی در تصمیم گیری های کلان کشور اِعمال شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی، هر سه قوه را مخاطب قرار داده است، ادامه داد: مسئولین هر سه قوه قضائی، اجرایی و قانونگذاری کشور باید با یکدیگر مشارکت نموده تا در موضوع بهره وری، به دیدگاه مشترکی دست یابند.

وی افزود: در سال ۱۳۸۰ با وجود ۱۸.۵ میلیون دانش آموز در کشور، یک میلیون و ۱۲۰ هزار معلم و کادر آموزشی و اداری وجود داشت و امروز نیز برای ۱۱.۵ میلیون نفر جمعیت دانش آموز بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر کادر آموزشی و اداری وجود دارد که این امر، نشان دهنده عدم بهره وری مناسب از معلمین و کادر آموزشی در کشور است.

وی همچنین به نقش صدا و سیمای مرکز استان و رسانه ملی در انعکاس عملکرد دولت و امید آفرینی در جامعه اشاره کرد و گفت: ضمن قدردانی از تلاش ها و همراهی مناسب صدا و سیمای مرکز استان به ویژه در ایام گرامیداشت هفته دولت که با تهیه ۷ برنامه ویژه به بیان دستاوردهای دولت در استان زنجان پرداخت، از رسانه ملی و شبکه استانی که از منابع و اعتبارات نظام استفاده می کند، انتظار می رود با دستگاه های دولتی همراهی بیشتری داشته باشد.

درویش امیری افزود: انعقاد قراردادهای مالی برای تهیه و پخش تمامی برنامه های تولیدی از عملکرد دستگاه های اجرایی، با روح صدا و سیما و رسانه ملی در نظام جمهوری اسلامی سازگار نیست.

وی با بیان اینکه مدیران باید با تلاش مضاعف و حضور گرم و فعال خود به ایجاد امید در جامعه کمک کنند، خاطر نشان کرد: صدا و سیما نیز با تبلیغ کارنامه عملکرد مطلوب نظام جمهوری اسلامی و دولت در بخش های مختلف، باید مردم را امیدوارتر کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صنایع زنجان باید به سمت استفاده از پساب‌ها بروند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..