تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت ارتقاء فرهنگ بیمه ای توسط دولت

صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهادها را پشتیابی می کند. این صنعت به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت ریسک وتامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی می شود و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه گذاری شده و درپی آن تولید با سرعت بیشتری رشد نموده واقتصاد رونق می گیرد.

به گزارش شمانیوز، صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهادها را پشتیابی می کند. این صنعت به عنوان یکی از ابزارهای مدیریت ریسک وتامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی می شود و از سوی دیگر باعث رشد سرمایه گذاری شده و درپی آن تولید با سرعت بیشتری رشد نموده واقتصاد رونق می  گیرد و این صنعت برای پیشرفت نیازمند حمایت همه جانبه مردم ومسئولان است .

به همین منظور به سراغ "علیرضا بیانیان" مدیرعامل بیمه آرمان رفته و با وی به گفت وگو پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

"علیرضا بیانیان" مدیرعامل بیمه آرمان درخصوص وضعیت صنعت بیمه بعد از برجام گفت  : بعد از برجام  هنوز محدودیت ها  به خاطر عدم همکاری و هماهنگی سایر کشورها به طور کامل مرتفع نشده است . به خصوص در بخش بیمه باربری شاهد تاثیر مثبتی دراین حوزه نبوده ایم   . درصورت برداشته شدن تحریم ها ، ایجاد تبادلات بازرگانی و راه اندازی شرکت های بیمه در این صنعت شاهد تحولات مثبتی خواهیم بود.

وی  درخصوص تاثیرکاهش نرخ سود سپرده های بانکی بر صنعت بیمه افزود  : قراردادهای بسته شده ، مانند سپرده های بانکی طولانی مدت  ، بدون قید و شرط الزام آور و تعهد آور است و براساس نرخ بهره وتورم، تعهد سرمایه به عنوان سود مشارکت پرداخت می شود .

بیانیان ادامه داد : محل سرمایه گذاری صنعت بیمه سپرده های بانکی و پروژه های ساختمانی است . این درشرایطی است که  پروژه های ساختمانی جذابیتی برای سرمایه گذاری ندارد ، درنتیجه کاهش نرخ سود سپرده های بانکی قطعا معضل بزرگی برای صنعت بیمه ایجاد خواهد کرد .

مدیرعامل بیمه آرمان در خصوص عزم دولت دوازدهم در مورد واگذاری سهام دولتی سه شرکت بیمه ، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه  صنعت بیمه یک بخش سرویس دهی وخدماتی است ، هر چه دولت بتواند بار اجرایی خود را در رابطه با تعهداتش کمتر و میزان کنترل و نظارت ها را افزایش دهد، بهبود بیشتری حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های بیمه علاوه بر سهامداران متعلق به بیمه گذاران نیز هستند  درعین حال وظیفه  انتقال اطلاعات را هم برعهده دارند تبعا تعهدات نمایندگان فروش را نیز به عهده می گیرند ، تصریح کرد: نمایندگان فروش ، کارگزاران و بازاریابان بازوی اجرایی صنعت بیمه هستند. جایگاه بازاریابان در بیمه های عمر و سرمایه گذاری مشخص است. نمایندگان شرکت بیمه به دلیل اینکه انتقال دهنده  اطلاعات به بیمه گذار هستند ، باید با دارا بودن دانش فنی لازم، راهنمایی های درست را به بیمه گذاران ارائه دهند.

بیانیان در رابطه با نقش کم رنگ صنعت بیمه در اقتصاد کشور بیان کرد : یکی از معضلات صنعت بیمه، عدم شناخت واطلاعات کافی مردم در ارتباط با موضوع بیمه است .  با توجه به اینکه بیمه یکی از نیازهای اصلی در تامین سرمایه و حفاظت از افراد است که این صنعت  نتوانسته تاثیر گذاری لازم را دربین مردم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد : درکشور دچار ضعف فرهنگ بیمه ای هستیم . به عنوان مثال ؛ در بیمه های اجباری در بخش ثالث ، عده ای فاقد پوشش بیمه یا عدم  پوشش کافی هستند. در حال حاضر به دلیل بالابودن نرخ دیه ، صدور الحاقیه منتفی شده است و شرکت های بیمه  با افزایش میزان  دیه ملزم به افزایش تعهدات خود هستند.

مدیرعامل بیمه آرمان درخصوص راهکار تحول در صنعت بیمه تصریح کرد : با توجه به نیاز صنعت بیمه به تغییر در ساختار، یکی از راهکارهای ایجاد تحول دراین صنعت فرهنگ سازی و آموزش های  مناسب به کودکان است . بیانیان ادامه داد :  وظیفه اصلی فرهنگ سازی درصنعت بیمه به عهده دولت است و شرکت های بیمه تا حدودی می توانند به فرهنگ سازی دراین صنعت کمک کنند.

وی با اشاره به رواج صحنه سازی و دریافت خسارت از شرکت های بیمه در بخش ثالث ، گفت : درصورت نظارت اندک و هم سو نبودن نهادهای ناظر شاهد مشکلاتی می شویم  . یکی از راهکارهای موجود این است که شرکت های بیمه با نهادهای راهنمایی و رانندگی هم سو شوند . به عنوان مثال ؛ درصورت رخ دادن هر گونه حادثه با انتقال سریع اطلاعات  درسایت مشخص ، شرکت های بیمه بتوانند به صحت حادثه پی ببرند ، تا شاهد صحنه سازی در حوادث نباشیم و یکی از اهرم ها در این بخش راهنمایی ورانندگی است .

مدیرعامل بیمه آرمان با اشاره به نقش ارزیابان خسارت در صنعت بیمه ، افزود: ارزیابان خسارت به هرمیزان که تخصصی و حرفه ای تر  باشند ، به نفع صنعت بیمه خواهد بود . خوشبختانه بیمه مرکزی با ارائه تاییده ارزیابان خسارت قدم مثبتی در جهت جلوگیری از تخلفات وتصریح در پرداخت ها برداشته است .

 مدیرعامل بیمه آرمان در پایان در خصوص برنامه های شرکت یاد آور شد: آینده شرکت های بیمه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم برمی گردد. فعالیت در زمینه بیمه های خرد رویکرد اصلی شرکت بیمه آرمان است وامیدواریم بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم .

منبع: عصراقتصاد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت ارتقاء فرهنگ بیمه ای توسط دولت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..