تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تشخیص بیماری لثه با جوهر ماهی مرکب

 به گزارش بی‌باک به نقل از نیواطلس، پزشکان برای کنترل بیماری های لثه مانند عقب رفتگی یا ایجاد فاصله میان لثه و دندان با ابزاری مخصوص بخش میان دندان ها و لثه را بررسی می کنند. این فرایند دردناک و وقت گیر است. در همین راستا محققان دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا روشی دقیق تر برای کنترل بیماری لثه ایجاد کرده اند که از جوهر ماهی مرکب استفاده می کند.

به طور معمول ابزار دندانپزشکی بخشی از لثه کنار دندان را بررسی می کند. اگر بافت لثه سالم باشد ابزار باید مقدار بیشتری در فاصله میان دندان و لثه فرو برود. اما اگر لثه دچار عقب رفتگی شده باشد، دستگاه به طور قابل توجهی در فاصله میان آنها فرو می رود.

 در روش جدید بیمار باید دهان خود را با محلول های شستشوی معمولی که حاوی جوهر ماهی مرکب، آب و نشاسته هستند، بشوید. این مایع وارد فواصل ایجاد شده بین دندان و لثه می شود و در آنجا باقی می ماند.

سپس یک منبع نوری مانند لیزر یا یک چراغ ال ای دی  روی لثه به کار می رود. همین امر سبب می شود ذرات نانو ملانین در جوهر ماهی مرکب جذب نور شوند. در نتیجه گرم و منبسط می شوند. این روند یک سیگنال آکوستیک ایجاد می کند.  سیگنال مذکور را می توان به وسیله یک مبدل اولتراساوند ردیابی کرد و تصویری از فاصله ایجاد شده به دست آورد.

باقیمانده جوهر نیز پس از مسواک زدن از بین دندان ها پاک می کند.

 تاکنون این روش در خوک ها آزمایش شده است. محققان امیدوارند دستگاهی بسازند که بتواند این آزمایش را برای انسان انجام دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تشخیص بیماری لثه با جوهر ماهی مرکب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..