تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقش روحانیون در کاروانهای حج بسیار مهم است

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ حجةالاسلام والمسلمین سیدجواد مظلومی امروز در گردهمایی روحانیون در مکه مکرمه با اشاره به مسئولیتهای روحانیون در راهنمایی و ارشاد زائران تصریح کرد: نقش روحانیون در کاروانها بسیار مهم و حساس است.

وی افزود: هرچند فعالیتهای فرهنگی در حوزه مسئولیتهای روحانیون قرار دارد اما با توجه به ارتباط زائران با آنها می‌توانند در انجام کارهای اجرایی و تحمل سختیها نقش آفرین بوده و کمک کار مدیر باشند.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه امسال در سفر معنوی حج زائران تعداد روزهای بیشتری را در مکه مکرمه اقامت دارند، به حاضران توصیه کرد که برای استفاده بهینه حجاج از فرصت عبادت و نیایش، حضور در اماکن زیارتی، نمازهای جماعت و برنامه‌های قرآنی برنامه‌ریزی کنند.

حجةالاسلام والمسلمین مظلومی گفت: برای اوقات فراغت حجاج برنامه‌های مناسب برگزار کنید و در این برنامه‌ها مطالب کاربردی و قابل استفاده، معرفتی، هدایتی و ارشادی را ارائه کنند.

وی با اشاره به اینکه در سفر حج، زائر زندگی جمعی را تجربه می‌کند، اظهار کرد: دربرنامه‌های جمع خوانی قرآن، آیاتی را که  در زندگی زائر تاثیر و در ارائه سبک زندگی اسلامی کاربرد دارد، بیان کنید.

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری  تاکید کرد: دراین سفر فرصت ارتباط چهره به چهره با زائر نباید نادیده گرفته شود چرا که از این طریق بسیاری از نکات را می‌توان به وی منتقل کرد.

حجةالاسلام والمسلمین مظلومی همچنین با توجه به گرمی هوا و خستگی حجاج پس از ایام تشریق توصیه‌هایی به روحانیون در خصوص مراقبت بیشتر از زائران بیان کرد و گفت: تلاش شده است که طول سفر حجاج طبق برنامه انجام شود و از طریق دو فرودگاه جده ومدینه به موقع به کشور بازگردند. 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی فاجعه منا درسال 94 ، برای شهدای این فاجعه و حادثه سقوط جرثقیل درمسجد الحرام و شهدای حج سال66 از خداوند متعال رحمت و غفران الهی مسئلت کرد.

این گزارش حاکی است در پایان این همایش حجةالاسلام والمسلمین عباس زهیری عضو شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری در خصوص مسایل فقهی این ایام سخنرانی کرد و به سوالات حاضران پاسخ داد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقش روحانیون در کاروانهای حج بسیار مهم است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..