تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفسیرآیه 111 سوره بقره

تفسیرآیه 111 سوره بقرهبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  قرآن سر تا سر اعجاز در زندگی مادی و معنوی است. اگر ما آن را با معرفت تلاوت کنیم، حتماً اثرات آن را خواهیم دید. برای آگاهی‌ و فهم بهتر و بيشتر آيات قرآن كريم هر شب تفسير آياتی از اين معجره الهی را برای شما آماده می‌كنيم. در این گزارش تفسیر آیه 111 سوره بقره را می‌خوانید:

وَقَالُوا لَنْ یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَنْ کَانَ هُوداً أَوْ نَصَارَى تِلْکَ أَمَانِیُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنتُمْ صَادِقِینَ (111)

ترجمه : و (اهل کتاب) گفتند هرگزبه بهشت نخواهد رفت مگرکسی که یهودی یا نصرانی باشد ، این آرزوهای باطل آنهاست بگو دلیتان را بیاورید اگر از راستگویان اید .

(وَقَالُوا لَنْ یَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَنْ کَانَ هُوداً أَوْ نَصَارَى) هر یک از یهودیان و نصرانی ها مدعی حقانیت خویش بوده و می گفتند که فقط ما به بهشت خواهیم رفت و دیگران همه وهمه به جهنم خواهند رفت ، این نوع ادعاها تا به امروز نیز در میان اهل کتاب وجود دارد که تنها خویشتن را اهل بهشت می دانند و سایر انسانها را جهنمی تصور می کنند ، ولی این یک ادعای بی دلیل است و یک خیال واهی و باطل است.

ناگفته نماند که متأسفانه این تنگ نظری و ادعاهای بی اساس دامن گیربسیاری از مسلمانان کوته نظر و متعصب را نیز شده است که فقط خویشتن و گروه و پیروان مذهب خویش را حق و اهل بهشت دانسته و سایر مسلمین را گمراه و مستحق جهنم می دانند ، این مرض و بیماری از یهود و نصاری دامنگیر آنان شده است ، الله متعال تمام مسلمین را از این کوته نظریهای که از سوی دشمنان اسلام وارد افکار و عقاید مسلمین شده است نجات دهد . آمین یا رب العالمین .

(تِلْکَ أَمَانِیُّهُمْ قُلْ هَاتُوا بُرْهَانَکُمْ إِنْ کُنتُمْ صَادِقِینَ) الله متعال در این قسمت آیه نسبت به این ادعای اهل کتاب که فقط آنها بهشتی اند و بس و سایرین جهنمی اند دوچیزمهم بیان نموده است :

1 - الله متعال بیان نموده که این ادعای آنها باطل و برخواسته از خواهشات و آرزوهای باطل و بی اساس آنهاست و سخنی که زیربنای آن خواهشات و آرزوهای باطل و خیالات واهی باشد هیچ اعتباری ندارد و نمی شود برآن اعتماد نمود و آن یک دروغی بیش نیست که گوینده آن مستحق عذاب است نه رحمت .

2 - الله متعال به فرض مثال و محال به آنها گفته گرییم که سخن شما از هوای نفس و خیالات واهی نیست و به گفته خودتان شما راست می گویید پس دلیلتان را بیاورید و ارائه دهیید اگر واقعا در این ادعایتان از راستگویان هستید، اگر در این باره دلیل آوردید آن وقت راستگو هستید و اگردلیل نیاوردید پس دروغگو هستید .

آری دروغگوئی یهودیان و نصرانی ها صد در صد به اثبات رسیده است زیرا از زمان نزول این آیه بر رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم تا به امروز نتوانستند کوچک دلیلی را در این راستا ارائه دهند ، پس دروغگوئی آنها ثابت شد و دروغگو مستحق جهنم است نه بهشت .

انتهای پیام/

تفسیرالمیزان سوره بقره آیه111



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفسیرآیه 111 سوره بقره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..