تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درصد موفقیت آی وی اف، چقدر است؟

چه مادر جوانتر باشد احتمال بارداری و تولد نوزاد سالم در او بیشتر است. زنان بالای 41 سال شانس موفقیت کمتری در این رابطه دارند.

نی نی بان، گروه ترجمه: پزشک یک نمونه خون برای تشخیص اینکه باردار هستید حدود 10 روز تا دو هفته بعد از کاشت سلول تخم انجام میدهد.

اگر باردار باشید: پزشک شما را به یک متخصص زنان و زایمان برای مراقبتهای این دوران معرفی میکند.

اگر باردار نباشید: دریافت پروژسترون در شما قطع خواهد شد و شما بعد از یک هفته عادت ماهانه خواهید شد. اگر این اتفاق نیفتاد یا خونریزی غیرمعمول داشتید حتما باید با پزشک مشورت کنید. اگر علاقه مند باشید که یک دوره دیگر از چرخه لقاح خارج رحمی را شروع کنید پزشک اقداماتی را برای بهبود شانس بارداری انجام میدهد.

میزان موفقیت IVF

احتمال به دنیا آمدن نوزاد سالم با استفاده از روش IVF به عوامل مختلفی بستگی دارد:
سن مادر: هر چه مادر جوانتر باشد احتمال بارداری و تولد نوزاد سالم در او بیشتر است. زنان بالای 41 سال شانس موفقیت کمتری در این رابطه دارند.

وضعیت جنین: انتقال سلول تخمی که خوب رشد کرده در مقایسه با تخمی که کمتر رشد داشته نرخ بارداری را بالاتر میبرد. با این حال تمام سلولهای تخم در روند رشد زنده نمی مانند.

تاریخ لقاح: زنانی که قبل بچه دار شده اند نسبت به آنهایی که به هیچ عنوان تجربه زایمان نداشته اند با احتمال بیشتری در روش ivf موفق به بارداری میشوند. از سوی دیگر شانس موفقیت در زنانی که چندین بار این روش را امتحان کرده اند و نتیجه نگرفته اند، کمتر است.

علت ناباروری: داشتن منبع طبیعی تولید سلول تخم شانس بارداری با استفاده از IVF را افزایش میدهد. زنانی که اندومتریوز دارند نسبت به زنانی که علل ناشناخته دیگری برای ناباروری دارند، با احتمال کمتری به کمک روش لقاح خارج رحمی موفق به بارداری میشوند.

سبک زندگی:
زنان سیگاری به طور معمول تخمکها کمتری برای استفاده در روش لقاح خارج رحمی دارند. استعمال دخانیات شانس موفقیت IVF را تا 50 درصد کاهش میدهد. چاقی نیز یکی از عواملی است که میتواند احتمال بارداری را کاهش دهد. استفاده از الکل، مواد مخدر، مصرف بیش از حد کافئین و برخی داروهای دیگر نیز میتواند در این روند مضر باشد. درباره همه مشکلاتی که در سبک زندگی دارید با پزشک صحبت کنید تا او شانس شما را برای استفاده از این روش به شما بگوید.

میزان موفقیت در انجماد سلول تخم
در هر چرخه IVF شانس موفقیت حدود 30 تا 40 درصد است. اما میزان موفقیت به عوامل دیگری مانند علل ناباروری، کفایت ذخیره تخمدان، تعداد، بلوغ و کیفیت تخمک انتقالی نیز بستگی دارد. اما نکته مهم اینجاست که منجمد كردن سلول تخم در زمينه لقاح خارج از رحمي تحول عظيمي ايجاد کرده و ميزان موفقيت IVF را تحت تاثير قرار داده است .از مزاياي روش منجمد كردن سلول تخم اين است كه ميتوان اووسيت هاي مورد نياز را انتقال داد و مابقي را ذخيره کرد.

تعداد سلولهای تخمهاي انتقالي به منظور كاهش وقوع حاملگي چند قلويي محدود ميشود و بيماران مي توانند این سلولهای منجمد را براي استفاده در آينده مورد استفاده قرار دهند. اين موضوع شانس فزاينده اي را براي دستيابي به حاملگي بدون نياز به انجام سيكل هاي اضافي در لقاح خارج از رحمي فراهم میکند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درصد موفقیت آی وی اف، چقدر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..