تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علل چاقی در کودکان، دی ان ای تاثیرگذار است؟

نتایج یک تحقیق ژوهشگران انگلیسی نشان می دهد چاقی شدید در برخی کودکان با فقدان بخش خاصی از دی.ان.ای انها ارتباط دارد که معمولا بر روی کروموزوم 16 می باشد و اشتهای این کودکان را بشدت افزایش می دهد.

شهرزاد: نتایج یک تحقیق ژوهشگران انگلیسی نشان می دهد چاقی شدید در برخی کودکان با فقدان بخش خاصی از دی.ان.ای انها ارتباط دارد.

طبق تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کمبریج انگلیس که روز یکشنبه در نشریه نیچر انتشار یافت فقدان بخش خاصی ز دی.ان.ای که معمولا بر روی کروموزوم 16 می باشد، اشتهای این کودکان را بشدت افزایش می دهد.

این پژوهشگران با بررسی دی.ان.ای 300 کودک ده ساله بسیارچاق، حدود 100کیلویی، به این نتیجه رسیدند که فقدان بخشی از دی.ان.ای می تواند موجب چاقی شود.

به نظر می رسد ناقص بودن کروموزوم 16 ایجاد مشکل می کند زیرا مربوط به ژنی است که مغز با هماهنگی ان یک هورمون کنترل کننده به نام لپتینleptine, ، ترشح می کند و ذخایر چربی بدن را تنظیم می کند.

دکتر صدف فاروقی از پژوهشگران دانشگاه کمبریج و عضو گروهی که این تحقیق را انجام داده است ، می گوید، کودکانی که کروموزوم 16 ناقص دارند ، اشتهای سیری ناپذیری برای خوردن دارند.

به گزارش اسوشیتد پرس از لندن، اریک راووسین یک متخصص چاقی در ایالت لوئیزیانای امریکا که در این تحقیقات شرکت نداشته است ، نتایج این تحقیقات را بسیار ارزشمند دانست. این تحقیق بخشهایی خاص از کروموزوم ها را مشخص کرده است که پژوهشگران می توانند بوسیله ان ژنهای مربوط به چاقی را کشف کنند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علل چاقی در کودکان، دی ان ای تاثیرگذار است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..