تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کم خونی در کودکان، مراقب آنفولانزا باشید

محققان مرکز اطفال جان هاپکینز در آمریکا در پژوهش جدیدی دریافته‌اند که عفونت حاصل از ویروس H1N1‌ یا آنفلوآنزای خوکی مشکلات و خطراتی بیشتر از آنفلوآنزای فصلی برای کودکان مبتلا به این نوع بیماری خونی ایجاد می‌کند...

ایسنا: پژوهشگران در تحقیق جدیدی دریافته‌اند که ویروس آنفلوآنزای خوکی در کودکانی که مبتلا به کم خونی داسی شکل هستند خطرناکتر از آنفلوآنزای فصلی است.

محققان مرکز اطفال جان هاپکینز در آمریکا در پژوهش جدیدی دریافته‌اند که عفونت حاصل از ویروس H1N1‌ یا آنفلوآنزای خوکی مشکلات و خطراتی بیشتر از آنفلوآنزای فصلی برای کودکان مبتلا به این نوع بیماری خونی ایجاد می‌کند. در کم خونی داسی شکل گلبولهای قرمز خون شکل طبیعی ندارند و به شکل داسی هستند. این یافته‌ها که در نشست سالانه انجمن هماتولوژی آمریکا به چاپ رسیده به والدین و مراقبان بهداشتی هشدار می‌دهد که این کودکان بیشتر نیازمند درمانهای اورژانسی و ماندن در بخش مراقبتهای ویژه هستند.

محققان اطلاعات ثبت شده مربوط به 118 کودک مبتلا به کم خونی داسی شکل را که در این مرکز به دلیل ابتلا به آنفلوآنزا طی سالهای 1993 تا 2009 تحت درمان قرار گرفته بودند،‌ مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از این تعداد 28 نفر به ویروس H1N1 مبتلا شده بودند.

محققان دریافتند: در حالی که مبتلایان به هر دو نوع ویروس آنفلوآنزای خوکی و فصلی علائم عمومی مشابهی چون تب، سرفه و آبریزش بینی را داشتند اما در کودکان آلوده به ویروس H1N1 احتمال ابتلا به سندرم شدید سینه سه برابر بیشتر بوده است. مهمترین ویژگی‌های این سندرم التهاب در ریه‌ها، کاهش ظرفیت اکسیژن و تنگی نفس بوده و مهمترین عامل مرگ و میر در بین این بیماران است. همچنین در پژوهش دیگری که در مطالعات مرکز اطفال هاپکینز انجام گرفت معلوم شد که احتمال بستری شدن در بیمارستان بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای فصلی در کودکان مبتلا به کم خونی داسی شکل 80 برابر بیشتر از سایر کودکان است.

مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا توصیه می‌کند که تمام کودکان بالای سن 6 ماهگی باید با هر دو واکسن آنفلوآنزای خوکی و فصلی واکسینه شوند مگر کودکانی که حساسیت شدید به تخم مرغ یا به واکسن آنفلوآنزا در گذشته داشته‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کم خونی در کودکان، مراقب آنفولانزا باشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..