تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رویکردهای منطقه‌ای عربستان؛ تحول یا استمرار

در دورۀ حکمرانیِ ملک سلمان، عربستان سیاست منطقه‌ای متفاوتی با سنتِ مصلحت‌جویانه خود بروز داد. آغاز جنگ یمن،

برای دسترسی به فایل این مطلب اینجا را کلیک کنید.

در دورۀ حکمرانیِ ملک سلمان، عربستان سیاست منطقه‌ای متفاوتی با سنتِ مصلحت‌جویانه خود بروز داد. آغاز جنگ یمن، تشکیل ائتلافی ضدایرانی در منطقۀ عربی و تحریم قطر جملگی نمودهایی از سیاست نوین ریاض بود. اما به نظر می‌رسد تحولی جدی در سیاست منطقه‌ای عربستان در حال ظهور است. برای توضیح این تحول، در اینجا رویکرد عربستان را در ارتباط با چهار پروندۀ اصلی سیاست خارجی ِآن مطرح می‌کنیم. در تمامی این پرونده‌ها نشانه‌هایی از بازگشت به مصلحت‌اندیشی و محافظه‌کاریِ سنتی مشاهده می‌شود. نکتۀ مهم آنکه این تحولات در شرایطی بروز می¬کنند که با حذف محمد بن نایف، حکومت ملک سلمان و فرزندش، تا اطلاع ثانوی، تضمین شده و چالشی در درونِ عربستان آن را تهدید نمی‌کند. بنابراین، می‌توان این فضای حاکی از اطمینان را در بروز سیاست منطقه‌ای نوین عربستان اثرگذار دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رویکردهای منطقه‌ای عربستان؛ تحول یا استمرار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..