تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی توجهی گردشگران در خاموش کردن آتش علت آتش سوزی در گورستان باستانی خالدنبی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،و به نقل از اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان، مهندس ابراهیم کریمی با بیان اینکه اتفاقاتی از این دست لزوم حفاظت شبانه‌روزی از این مجموعه را بیشتر می‌کند، اظهار کرد: پیرو بازدیدی که هیئت‌امنای این گورستان، یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان و تعدادی از مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از این گورستان باستانی داشتند، مشخص شد که این آتش به بوته‌ها و علف‌های خشک سرایت کرده است.

ویافزود: بررسی‌های اولیه بیانگر این است که سنگی به‌واسطه این آتش‌سوزی شکسته نشده، یا کسی به‌قصد این سنگ‌ها را نشکسته است، چندین سنگ قبر در این گورستان شکسته شده یا ترک دارد که مربوط به قبل است و آتش‌سوزی آن‌ها را بیشتر نمایان کرده است.

کریمی با بیان اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از حدود دو سال قبل محوطه این گورستان را فنس‌کشی کرد، گفت: برای تبدیل گورستان به موزه باز و استقرار نیرو‌های حفاظتی اقداماتی صورت گرفت، ولی مجوز تبدیل به موزه به دلیل مشکل مالکیتی صادر نشد و استقرار نیروی حفاظتی نیز مورد موافقت دستگاه‌های ذی‌ربط قرار نگرفت ونهایتا مقرر شد که حفاظت و مراقبت طی تفاهمنامه‌ای به دهیاری روستای گچی سو واگذار شود که این امر نیز نیازمند موافقت دستگاه‌های نظارتی است که به محض موافقت اقدام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گرشگری استان گلستان با بیان اینکه بسیاری از سنگ‌های این گورستان حدود ۶۰ الی ۷۰ سال قبل از بین رفته‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه در یکی‌دو سال اخیر پس از اینکه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان محوطه این گورستان باستانی را فنس‌کشی کرد حساسیت‌ها به این گورستان بیشتر شده و افکار عمومی به این گورستان و حفاظت از آن توجه بیشتری نشان می‌دهند.

انتهای پیام/پ

آتش سوزی در گورستان باستانی خالدنبی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی توجهی گردشگران در خاموش کردن آتش علت آتش سوزی در گورستان باستانی خالدنبی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..