تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدف کتاب سال عاشورا شناسایی خلاء های فرهنگ عاشورایی است/ معرفی 40 اثر عاشورایی در محرم 96

رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف کتاب سال عاشورا شناسایی خلاء های فرهنگ عاشورایی است/ معرفی 40 اثر منتخب عاشورایی در محرم 96علی عظیمی رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارزیابی کمی و کیفی برگزاری دومین دو سالانه جایزه دعبل (کتاب سال عاشورا) گفت: هدف از برگزاری کتاب سال عاشورا، مشخص کردن زوایای رسیدگی به مباحث امام حسین (ع)، فرهنگ عاشورایی و شناسایی خلاء ها در حوزه های مختلف است، همچنین در برگزاری دو سالانه فعلی، متاسفانه در بعضی از قسمت ها مانند حوزه کودک و نوجوانان هیچ آثاری را نداشتیم و نبود آنها بیانگر این است که در این قسمت نیاز به کار جدی داریم.

وی ادامه داد: دوستان هیئت علمی ما با شناسایی این خلاء ها به سراغ کسانی می روند که منشاء اثر هستند و دستی در حوزه کودک و نوجوان دارند. در جایزه امسال در بعضی از قسمت ها حتی نتواستیم تندیس برگزیده را به اثر خاصی تقدیم کنیم چرا که در بخش داوری، به آن کیفیتی که مدنظر داوران بود، نرسیده بودند.

عظیمی با نگاهی به آثار 7 سال گذشته و دوره اول برگزاری جایزه دعبل، بیان کرد: این را در نظر داشته باشید که جایزه دعبل در سال اول با فاصله زمانی 5 ساله آغاز به کار کرد، نمی شود گفت که امسال با تعداد آثار کمی مواجه بودیم، بلکه آثار از نظر کیفی سطح خوبی داشت.

رئیس هیئت مدیره بنیاد دعبل خزاعی درباره برگزاری سومین دوسالانه جایزه دعبل در سال 1398 اظهار داشت: انشاالله شروع دوسالانه سال 1398، پس از جمع بندی آثار عاشورایی امسال و دیگر آثار عاشورایی در این مدت دو ساله است که با همکاری دوستانمان در بنیاد دعبل و جلسه های متعدد، شروع به کار خواهیم کرد.

وی با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب سال عاشورا و فروش آثار مکتوب عاشورایی در زمینه شعر، نوحه و ادبیات داستانی و نمایشی، درباره برگزاری این نمایشگاه در سال آتی خبر داد و گفت: فعال کردن مجموعه های نشر و انتشاراتی از جمله کارهایی است که هر ساله در نزدیکی ماه محرم صورت می پذیرد و به عنوان بسته های منتخب در معرض دید مخاطبان قرار می گیرد.

عظیمی همچنین درباره برنامه های بنیاد دعبل خزاعی در محرم 96 توضیح داد: در حوزه کتاب با تامین محتوای فاخر برای ایام محرم و عزیزان مداح، با همکاری شورای انتخاب، اشعار قرن سوم تا به امروز را مورد بررسی قرار داده ایم و از بین آنها 40 اثر منتخب در کتابی با عنوان «اربعین مرثیه» جمع آوری شده است.

انتهای پیام/

حوزه نشر کودک و نوجوان  با کمبود مواجه است  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدف کتاب سال عاشورا شناسایی خلاء های فرهنگ عاشورایی است/ معرفی 40 اثر عاشورایی در محرم 96»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..