تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت وجود یک سازمان رفاه ا

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد حسن قاضی‌زاده هاشمی در بازديد از خانه بيماران ای بی و در جمع بيماران و خانواده هايشان گفت: دومين جلسه است كه در خانه ای بی حضور دارم و اميدوارم در دولت دوازدهم بيش از گذشته بتوانيم انجام وظيفه كنيم.

وزيربهداشت با بيان اينكه بخش مهمي از اقدامات در حوزه بيماران اي بي و از اين دست بيماري ها وابسته به تصميمات دولت و مجلس است، خاطرنشان كرد: از نظر وزارت بهداشت حدود 40 بیماری، شرایط بیمار خاص شدن را دارد و وقتي به فهرست این بیماری ها را نگاه مي كنيم، شرایط بعضی خیلی سخت تر از بیماریهای خاص موجود است که براي بعضي از آنها در سال بالغ بر يك ميليارد تومان هزينه مي شود که قابل مقایسه با هزینه های بیماران ای بی نیست.

هاشمی گفت: علیرغم هزینه ها و خاص قلمداد نشدن بیماری ای بی، مشکلات خانواده های بیماران ای بی بیش از اینهاست و مشکلات دیگری نیز وجود دارد که مربوط به معیشت آنها است

وزیر بهداشت با تاکید بر ضرورت وجود یک سازمان رفاه اجتماعی موثر گفت: گفت: اگر یک سازمان رفاهی برای حمایت از این بیماران داشتیم، شاید امروز دلمان غصه دار نبود.

وزیربهداشت ادامه داد: نگاه ما مساعدت به این بیماران است، اما سایر نهاد ها و وزارتخانه ها هم باید بیایند و از نزدیک ببینند، چراکه از نردیک مشاهده کردن این بیماران می تواند، انگیزه ها را در جهت کمک به آنها بیشتر کند.

هاشمی تصریح کرد: اگر مردم مهربان و شریف ایران با مشکل این بیماران آشنا شوند، در سطح استانی و ملی کمک های بیشتری خواهند کرد.

وزیربهداشت با بیان اینکه در حوزه پزشکی و مراقبت از بیماران ای بی، باید متمرکز عمل کنیم، تصریح کرد: معاونت اجتماعی وزارت بهداشت با کمک معاونت درمان و روسای دانشگاه های علوم پزشکی تمهیداتی را می توانند پیش بینی کنند تا خدمات پزشکی بیماران ای بی متمرکز ارائه شود و شاید نتوان این خدمات را در سطح شهرستان ها و استان ها واگذار کرد.

هاشمی ضمن تشکر از مهندس سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان به دلیل ارایه خدمات در این زمینه گفت: امیدوارم کمک های موثرتری را شاهد باشیم تا این بیماران به جز رنج بیماری رنج دیگری نداشته باشد.

وزیربهداشت گفت: مناسب نیست که این بیماران تحصیلات عالی داشته باشند، اما به جرم داشتن بیماری ای بی نتوانند،، شغل خوبی داشته باشند، باید چشم هایمان را روی مشکلات مردم باز کنیم و به آنها توجه کنیم.

هاشمی تاکید کرد: خوشبختانه خانه ای بی ایجاد شده است و همین حرکت رشد خوبی در جهت کمک به بیماران محسوب می شود و لذا باید دایره خدمات گسترش پیدا کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت وجود یک سازمان رفاه ا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..