تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قرارداد مالی هفتمین بانک بزرگ اتریش با ایران ۳۰ شهریور امضا می‌شود

«اوبربنک» اتریش در ۳۰ شهریور ماه قراردادی برای تامین مالی پروژه‌های این کشور در ایران امضا خواهد کرد که گفته می‌شود نخستین بانک اروپایی است که پس از برداشته شدن تحریم‌ها به همکاری با ایران پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، فارس به نقل از رویترز نوشت: «اوبربنک» اتریش در ماه جاری میلادی قراردادی با ایران برای ایجاد یک همکاری مشترک جدید مالی امضا خواهد کرد که نخستین بانک اروپایی خواهد بود که پس از برداشته شدن تحریم‌ها به همکاری با ایران پرداخته است.

علی رغم برداشته شدن تحریم‌ها، بسیاری از بانک‌ها از ترس نقض سهوی تحریم های باقی مانده آمریکا که می‌تواند به جریمه های عظیم منجر شود، از ایران دوری می‌کنند.

اوبربنک اتریش، هفتمین بانک بزرگ این کشور با تزارنامه حدود 20 میلیارد یورویی (24 میلیارد دلار) است. فرانز گاسلبرگر، مدیر ارشد اجرایی «اوبربنک» اتریش گفت: قرار است این بانک در 21 سپتامبر در شهر لینز مقرر اصلی آن، میزبان نماینده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد ایران برای امضای این قرارداد باشد.

وی افزود: در مراسم امضای این توافق که «اوبربنک» را قادر می سازد تا اعتباری برای شرکت های اتریشی طرف قرارداد با ایران تامین کند، نمایندگان 10 تا 12 بانک ایران حضور خواهند یافت.

گاسلبرگر بر اساس اطلاعات مقامات ایرانی تصریح کرد: فکر می کنم نخستین بانک اروپایی هستیم که به چنین توافقی دست یافتیم.

وی ادامه داد: ظاهرا، برخی از آلمانی ها و ایتالیایی ها نیز در حال مذاکره با ایران هستند... یک بانک دانمارکی نیز در حال مذاکره است.

وی از نام بردن این شرکت خودداری کرد، اما گفت «دنسک بانک» دانمارک در ماه ژانویه با بانک مرکزی ایران مذاکره می‌کرد.

توافق نامه اوبربنک با ایران، پروژه‌های شرکت های اتریشی در ایران که بیش از دو سال زمان می برد و قبلا تحت تحریم بودند، را پوشش می‌دهد.

گاسلبرگر گفت این بانک هم اکنون صادرات به ایران در حوزه‌هایی نظیر مواد غذایی را تامین مالی می‌کند.

وی توضیح داد: ما پروژه‌های بسیار مهمی در زمینه زیرساخت، راه آهن، سلامت، احداث بیمارستان، ساخت کارخانه، فتو ولتائیک و نیروگاههای برق آبی داریم.

ضمانت‌های اعتبار صادراتی 99 درصد حجم پروژه ها توسط بانک «اُستریچیسچه کنترل بنک»، بزرگ ترین بانک اتریش که این ضمانت را صادر می کند، تامین خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قرارداد مالی هفتمین بانک بزرگ اتریش با ایران ۳۰ شهریور امضا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..