تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق عامل ایجاد ناامنی در منطقه

ساعت: 11:35 منتشر شده در مورخ: 1396/06/17 شناسه خبر: 1188656

باید تمامی همسایگان مسلمان عراق برای جلوگیری از این اقدام آنان تلاش کنند چراکه در همه جا آرامش هنگامی برقرار می‌شود که اتحاد برقرار شود و این اتحاد و آرامش به نفع مردم و خود کشورهای منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود این همه‌پرسی در سال ۲۰۱۴ در میانهٔ مناقشه بین حکومت اقلیمی کردستان عراق و حکومت فدرال عراق برگزار شود.


در پی تهاجم داعش به شمال عراق که با رها کردن برخی از مناطق از سوی نیروهای تحت کنترل بغداد روبه‌رو شد، پیشمرگ‌های کرد با دو فاکتور کنترل آنها را در دست گرفتند و خواسته‌های برحق خود برای استقلال کردستان را عنوان کردند.

با عملیات مشترک نیروهای کرد و حکومت مرکزی عراق برای آزادسازی موصل، همه‌پرسی بارها اعلام شد و به تعویق افتاد اما تا آوریل ۲۰۱۷ انتظار می‌رفت که زمانی در سال ۲۰۱۷ برگزار شود.

در ۷ ژوئن ۲۰۱۷ مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در جلسه‌ای با حزب دموکرات کردستان عراق، اتحادیه میهنی کردستان، اتحادیه اسلامی کردستان، جنبش اسلامی کردستان، حزب کمونیست کردستان عراق، حزب زحمتکشان کردستان، حزب کارگران و زحمتکشان کردستان، حزب اصلاح و توسعه کردستان، فهرست ترکمان‌های اربیلترکمان‌های عراق، جبهه ترکمن‌های عراق، جنبش دموکراتیک ترکمن، فهرست ارمنی در پارلمان کردستان،جنبش دموکرات آشوری و مجلس ملی کلدانی سریانی آشوری، برگزاری همه پرسی در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ را به تصویب رساندند.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که بر برگزاری همه پرسی جدایی از عراق در موعد مقرر اصرار دارد و با وجود فشارهای زیاد برای به تعویق افتادن همه پرسی بر اجرای آن مصمم هستیم.

چند روز گذشته نیز رئیس اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه همه مردم کردستان در روز ۲۵ سپتامبر جاری یعنی سوم مهر ماه به همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان رای آری خواهند داد، گفت: می‌خواهم که این روز عید ملی نام بگیرد.

این در حالی است که تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دولت مرکزی عراق، ترکیه، ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا با این همه پرسی مخالف بوده و آن را بر خلاف قانون اساسی عراق و نیز مصالح کردها قلمداد می‌کنند.

اقلیم کردستان قصد برگزاری همه‌پرسی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ را دارد که باید تمامی همسایگان مسلمان عراق برای جلوگیری از این اقدام آنان تلاش کنند چراکه در همه جا آرامش هنگامی برقرار می‌شود که اتحاد برقرای شود و این اتحاد و آرامش به نفع مردم و خود کشورهای منطقه است.

نخست وزیر عراق نیز این همه‌پرسی را رد کرده و آن را غیرقانونی دانسته و به دنبال تعامل با اقلیم کردستان است و از این جدایی‌طلبی استقبال نکرده که این جدایی را عامل ناامنی در منطقه می‌داند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق عامل ایجاد ناامنی در منطقه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..