تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این بیماری هاباعث احساس نا امیدی در جوانان می شود!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   پژوهش جدید کانادایی نشان می دهد که جوانان مبتلا به بیماری های مزمن مانند آسم و دیابت نسبت به همسالان خود که سالم هستند، بیش از سه برابر بیشتر احتمال دارد اقدام به خودکشی کنند.

 همچنین این افراد ۲۸ درصد بیشتر احتمال دارد به خودکشی فکر کنند و ۱۳۴ درصد بیشتر احتمال دارد که این کار را انجام دهند.

مارک فرو، استاد دانشکده علوم بهداشتی دانشگاه واترلو، گفت: “شواهد نشان می دهند که به محض اینکه جوانان از بیماری مزمن خود مطمئن میشوند، خطر تلاش برای خودکشی به بیشترین حد خود میرسد. فرصتی حساس برای پیشگیری و نظارت مستمر وجود دارد.”

محققان همچنین دریافتند که جوانان وقتی که از یک بیماری مزمن مانند آسم و دیابت رنج می برند، احتمال بیشتری دارند که اختلالات روانی داشته باشند، اگر چه مشخص نیست که کدام یک علت دیگری است.

فرو در نشریه دانشگاهی گفت: “داشتن بیماری مزمن ممکن است خطر ابتلا به اختلالات روانپزشکی را افزایش دهد که این اختلالات به نوبه خود باعث افزایش خطر افکار، خودکشی و تلاش برای خودکشی می شوند. داشتن هر دو یعنی هم بیماری مزمن و هم اختلال روانپزشکی یک اثر ترکیبی دارد، که احتمال افکار خودکشی را افزایش می دهد.”

با توجه به یافته های فرو، نتایج این مطالعه به اهمیت تمرکز بر بیماری های روانی به جای تمرکز کردن صرفا روی بیماری مزمن، در هنگام مراجعه به پزشک، اشاره دارند.

فرو گفت: “برای بسیاری از جوانان مبتلا به بیماری های مزمن، بیماری های جسمی آنها در مراجعه به پزشکان بیشتر مورد توجه قرار میگیرند، در صورت وجود مشکل روانی، زمانی را برای سلامت روانی اختصاص دهید. در حالی که این ایده که بدون سلامت روانی، سلامت جسمی نیز وجود ندارد، در حال گسترش است، ما هنوز راه زیادی در پیش داریم”.

این مطالعه اخیرا در مجله روانپزشکی کانادا منتشر شده است.

منبع:راستینه

انتهای پیام/

بیماری هایی که جوانان را نا امید می کند!



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این بیماری هاباعث احساس نا امیدی در جوانان می شود!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..