تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هپاتیت C در کمین معتادان تزریقی/ شیوع ۲ صدم درصدی هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ در ایران

هپاتیت C در کمین معتادان تزریقی/ شیوع ۲ صدم درصدی هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ در ایرانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حیدر شرفی‌ دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی هپاتیت‌ تهران در کنفرانس‌ بین‌المللی هپاتیت تهران که صبح امروز در مرکز همایش‌های رازی‌ برگزار شد، اظهار کرد: کنگره هپاتیت تهران کنگره‌ای بین‌المللی است‌ که در زمینه‌ بیماری‌های کبد‌ و به خصوص هپاتیت‌های ویروسی‌ هر 2 سال یک بار در شهر تهران برگزار می‌شود‌.

 وی بیان کرد: هپاتیت‌های ویروسی‌ سلامت جامعه را تحت تأثیر‌ خود قرار می‌دهد‌ خوشبختانه در ایران هپاتیت‌ C و B شیوع‌ بالایی‌ ندارند‌. میزان شیوع هپاتیت C در ایران کمتر از نیم درصد‌ و هپاتیت B کمتر از 2 درصد است.

 دبیر علمی هفتمین کنگره بین‌المللی هپاتیت‌ تهران افزود: ما امیدواریم‌ با برنامه‌های وزارت بهداشت‌ و مراکز تحقیقاتی‌ مختلف‌ بتوانیم‌ هپاتیت C را تا سال 1410 از کشور حذف کنیم و شیوع آن را به کمتر از 2 صدم درصد برسانیم‌.

 شرفی‌ تأکید کرد: هپاتیت‌ به معنای‌ التهاب کبد است و عوامل مختلفی‌ در ایجاد التهاب کبد نقش دارند. یکی از این عوامل ویروس‌هایی هستند که وارد بافت کبد می‌شوند و التهاب آن را به همراه دارند. اصطلاح هپاتیت‌ پیشتر‌ برای بیماری‌های ویروسی هپاتیت‌ به کار برده می‌شود. از جمله بیماری‌های کبدی غیرویروسی‌ می‌توان به هپاتیت خود ایمن، سیروز‌های‌ با عامل ناشناخته و کبد چرب اشاره کرد.

وی یادآور شد: هپاتیت‌های ویروسی‌ از نظر بهداشتی اهمیت بسزایی دارند‌ و ما سعی می‌کنیم که به زودی آنها را درمان کنیم، هپاتیت C بیشتر معتادان تزریقی‌، مبتلایان به هموفیلی و تالاسمی‌ و افراد عضو گروه‌های پرخطر را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هپاتیت C در کمین معتادان تزریقی/ شیوع ۲ صدم درصدی هپاتیت C تا سال ۱۴۱۰ در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..