تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سرطان مغز با ویروس زیکا

درمان سرطان مغز با ویروس زیکابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که ویروس زیکا عامل مشکلاتی مانند نقص های خطرناک در جنین و آسیب دیدن مغز است، به تازگی مشخص شده که از ویروس مذکور می توان برای درمان سرطان مغز استفاده کرد.

نتایج پژوهش های گسترده محققان آمریکایی که در نشریه اکسپریمنتال مدیسین منتشر شده، نشان می دهد ویروس زیکا قادر به نابودی تومورهای نوع خاصی از سرطان مغز موسوم به گلیوبلاستوما است.

گلیوبلاستوما متداول ترین نوع از سرطان مغز در آمریکا نیز هست و مداوای آن مستلزم انجام جراحی های دشوار، شیمی درمانی و اشعه درمانی است. نکته مهم این است که تومورهای نابود شده بدین شیوه ها مجددا بعد از چند ماه تشکیل می شوند و تکثیر سریع آنها چالشی جدی برای درمان بیماری مذکور ایجاد کرده است.

اما ویروس زیکا می تواند با هدف قرار دادن سلول های بنیادی عامل تشکیل تومورهای سرطانی و نابود کردن آنها مانع از تشکیل و تکثیر مجدد تومور شود. همین ویژگی ویروس زیکا عامل آسیب دیدن جنین است، زیرا باعث حمله ویروس مذکور به سیستم عصبی مرکزی و در حال تشکیل جنین و نابودی سلول های پیشگام عصبی می شود که بعدها بقیه سلول های مغز را تشکیل می دهند. ولی دانشمندان موفق شده اند از این قابلیت به عنوان روشی درمانی بهره بگیرند.

روش درمانی مذکور با موفقیت بر روی موش ها آزمایش شده است ولی با توجه به کارکرد متفاوت ویروس یادشده بر روی بدن انسان، هنوز این کار بر روی افراد بیماری انجام نشده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

ویروس زیکار درمان جدید سرطان مغز

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سرطان مغز با ویروس زیکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..