تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریشه‌کنی هپاتیت C در بیماران خاص تا سال 1400 / همه داروهای هپاتیت C و B تحت پوشش بیمه‌

ریشه‌کنی هپاتیت C در بیماران خاص تا سال 1400 / همه داروهای هپاتیت C و B تحت پوشش بیمه‌ایبه گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معید علویان رئیس شبکه هپاتیت ایران در هفتمین کنفرانس کنگره بین المللی هپاتیت تهران که صبح امروز در مرکز همایشات رازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال هفتمین کنگره هپاتیت تهران را با مراکز علمی داخل کشور و مراکز علمی خارج از کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار روز چهارم کنگره هم زمان در بیرجد و شیراز نیز برگزار می‌شود اظهار کرد: این در حالی است که در سال‌های گذشته ما روز چهارم کنگره را فقط در شهر شیراز داشتیم ما امیدواریم متخصصان و همکاران در سراسر کشور بتوانند با کسب دانش فنی لازم و بروز رسانی اطلاعات خود در کنترل بیماری هپاتیت نقش موثری داشته باشند.

 رئیس شبکه هپاتیت ایران افزود: هدف ما این است که تا سال 1400 بیماری هپاتیت C را بیماران خاص (افراد دچار هموفیلی و تالاسمی) ریشه کن کنیم و تا سال 1410 بیماری هپاتیت C را در سراسر کشور ریشه کن کنیم.

 علویان عنوان کرد: در این کنفرانس حدود 1500 نفر ثبت نام کردند و بیش از 170 مقاله پذیرفته شده است که از این میان بیش از 25 مقاله خارجی هستند همچنین بیش از 80 نفر سخنران و 30 نفر سخنران خارجی در این کنفرانس شرکت می‌کنند.

 وی با بیان اینکه خوشبختانه هپاتیت B در ایران به طور کامل کنترل شده است، تاکید کردبا پوشش شبکه ملی‌ بهداشت‌ ما اکنون‌ هپاتیت‌ ب را در جمعیت زیر 22 سال نداریم و این عارضه‌ بیشتر‌ در افراد‌ بالای 28 سال مشاهده می‌شود.

 رئیس شبکه هپاتیت ایران تصریح کرد: تمام داروهای‌ هپاتیت‌ C و B با یک، دهم قیمت داروهای خارجی‌ در داخل کشور تولید می‌شوند و تحت پوشش بیمه هستند‌.

 علویان‌ گفت: هنوز 70 درصد‌ افراد دچار هپاتیت‌ C و B در کشور شناسایی نشده‌اند، رسانه‌ها باید‌ در اطلاع‌رسانی‌ در زمینه بیماری هپاتیت وارد عمل شوند‌ البته این بدان معنا نیست که سبب ترس عمومی‌ افراد شود.

 وی اظهار کرد: برخی از افراد دچار بیماری هپایت‌ B از نظر اقتصادی سطح پایینی‌ دارند و ما از دولت درخواست می‌کنیم که همانطور که به معتادان و زندانیان‌ در زمینه کنترل این عارضه کمک کرد از بیماران کم بضاعتی‌ نیز حمایت لازم را بکند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران عنوان کرد: قبل از سال 1370 در بیشتر نقاط کشور میزان شیوع هپاتیت B بیش از 3 درصد بود که اکنون میزان شیوع این عارضه‌ در بیشتر استان‌های کشور زیر 2 درصد است البته در استان‌های سیستان و بلوچستان و گلستان میزان شیوع هپاتیت B بیش از 2 درصد گزارش شده است.

علویان‌ تأکید کرد: میزان شیوع هپاتیت B در کردستان 8 دهم درصد، در کردستان عراق بین 3 تا 5 درصد و در کرمانشاه‌ زیر یک درصد است و در آن طرف مرز ایران بین 3 تا 5 درصد است.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان‌ بالاترین میزان شیوع هپاتیت B را در بین سایر استان‌های کشور دارد و میزان شیوع هپاتیت B در 20 سال گذشته در این استان بین 5 تا 7 درصد بود و اکنون میزان شیوع این عارضه‌ در استان سیستان و بلوچستان زیر 3 و نیم درصد است و در آن طرف مرز‌ میزان شیوع هپاتیت B بالای 7 درصد است، در کشور آذربایجان‌ میزان شیوع هپاتیت C بالای 7 درصد‌ گزارش شده است.

رئیس شبکه هپاتیت ایران تصریح کرد: واکسیناسیون‌ هپاتیت B در سال‌های اخیر‌ در کشور‌ اهمیت چشمگیری‌ یافته است و تعدادی از زندانیان به صورت رایگان‌ این واکسن را دریافت کردند‌ و امسال نیز برای حدود 100 هزار نفر از اهداکنندگان‌ مستمر‌ خون واکسن هپاتیت B تزریق‌ می‌شود.

علویان‌ یادآور شد: امسال در این کنفرانس‌ علاوه بر جایزه یاس و کوثر، جایزه مینا نیز به افرادی که در زمینه ریشه‌کنی هپاتیت‌ فعالیت‌های ارزنده‌ای را انجام دادند، اهدا می‌شود. نخستین فردی که جایزه مینا را در این کنفرانس‌ دریافت می‌کند موفق شده است که هپاتیت‌ C را در بیماران هموفیلی و تالاسمی‌ استان خراسان جنوبی‌ بطور کامل ریشه‌کن کند و ما اکنون در این استان در بین بیماران هموفیلی و تالاسمی‌ بیماری هپاتیت C را نداریم‌.

وی با بیان اینکه ایران در بین کشورهای منطقه کمترین میزان شیوع هپاتیت‌ C را دارد‌ خاطر نشان کرد: میزان شیوع هپاتیت C در ایران زیر نیم درصد است که بیشتر مبتلایان‌ به هپاتیت C سابقه اعتیاد تزریقی دارند.

رئیس شبکه هپاتیت ایران یادآور شد: به این کنفرانس بیش از 80 اثر نقاشی با موضوع هپاتیت‌ ارسال شده است که از این تعداد 30 اثر برتر‌ مشخص می‌شوند و از این 30 اثر‌ 6 اثر برجسته‌ تعیین می‌شوند و 3 اثر نیز جایزه دریافت می‌کنند.

 انتهای پیام/

به دنبال ریشه‌کنی هپاتیت C در بیماران خاص تا سال 1400 هستیم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریشه‌کنی هپاتیت C در بیماران خاص تا سال 1400 / همه داروهای هپاتیت C و B تحت پوشش بیمه‌»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..