تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی‌کنم/ تعدیل پرداختی مدیران دانشگاه آزاد نسبت به گذشته

از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی‌کنم/ تعدیل پرداختی مدیران دانشگاه آزاد نسبت به گذشتهبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد بدون تردید یکی از پدیده‌های مهم بعد از انقلاب بوده و هست، به خصوص بر روی پسوند اسلامی دانشگاه تاکید داریم و از ابتدا هم همین بود، این دانشگاه بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست که با نظر امام (ره) تاسیس شد و خدمات بسیاری انجام داده است.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش مهمی در تاسیس این دانشگاه داشت و مقام معظم رهبری نیز بر جهت گیری درست و کیفیت دانشگاه تاکید دارند، این دانشگاه نه دولتی است نه خصوصی نه غیرانتفاعی، بلکه متعلق به مردم است و هرجا لازم بوده ایجاد شده تا خدمت رسانی کند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: تلاش مدیریت جدید بر این است که به ارتقای کیفی دانشگاه بپردازیم و جهت گیری‌های دانشگاه در راستای مطلوب نظام و نظر مقام معظم رهبری باشد، باید کاری کرد بخشی که به دلیل مشکلات اقتصادی از دانشگاه محروم بودند، ولی استعداد دارند بتوانند از این دانشگاه استفاده کنند بنابراین من و هیات امنا اصرار داریم که متناسب با شرایط اقتصادی افراد مستعد برنامه ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: نباید مشکل اقتصادی مانع تحصیل شود و باید متناسب با محرومیت در شهریه تخفیف داده شود، یکی از آرمان‌های جمهوری اسلامی که جنبه عملی کمتری داشته است بحث نخبگان است.

ولایتی ادامه داد: البته اخیرا معاونت علمی اقداماتی انجام داده است، ولی دانشگاه آزاد متکفل این اقدامات می‌شود، یعنی استعداد‌ها را در رشته‌های مختلف بورسیه می‌کنیم، این کار مانع از فرار مغز‌ها می‌شود، زیرا امروزه مهم‌ترین عامل پیشرفت انسان‌ها هستند و غربی‌ها هم از سال‌ها قبل طراحی کردند که افراد نخبه جهان سوم را جذب کنند که هم ضرر‌های کوتاه مدت دارد و هم بلند مدت، زیرا اگر کشوری از مجموعه ژنتیکی با استعداد تهی شود ضرر دارد، نکته بعد اینکه اساتید آینده دانشگاه هم از همین نخبگان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نباید از مسایل فرهنگی غافل شد، گفت: این انقلاب یک انقلاب فرهنگی و عقیدتی است، حضور پرشور مردم در انتخابات به گونه‌ای است که گویا ابتدای انقلاب است و افزایش اقبال مردم را نشان می‌دهد بنابراین دانشگاه آزاد هم که متعلق به نظام است باید ارمان‌های مردم را نصب العین کند، تاکید ما بر مسایل فرهنگی بسیار زیاد است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اظهار کرد: امیدواریم به گونه‌ای شود که انتخاب اول داوطلبان در کنکور سراسری دانشگاه آزاد باشد و این هدف هم دور از دسترس نیست، با آزادی دانشگاه آزاد در استفاده از اساتید مجرب که کمتر قوانین دیوان سالارانه و موانع بروکراتیک در این دانشگاه برای جذب اساتید وجود دارد باید به جایی برسیم که استحقاق مردم ایران است ما کشوری هستیم که در دانشگاه پیشتازیم ما ربع رشیدی و جندی شاپور را داشتیم و این کشور و جهان اسلام بیش از هزار سال پرچمدار علم و فرهنگ بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: بین ما و وزارت علوم گفت‌وگو‌های متعددی در خصوص رشته محل‌های این دانشگاه صورت گرفت و سرانجام به تفاهم رسیدیم و تعداد رشته محل‌هایی که مورد نظر بود به تایید وزارت علوم رسید. 

ولایتی در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اقدام دانشگاه آزاد برای معرفی اعضای هیات امنا و هیات موسس به شورایعالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: هنوز شخصی را معرفی نکردیم، ولی در آینده نزدیک برای ترمیم هیات امنا و هیات موسس اقدام می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری تصریح کرد: در اسلام مردم آزادند که هر فکری داشته باشند، بنابراین آزادی عقیده در اسلام تضمین شده است و بسیاری از دانشمندان فرهنگ و تمدن اسلامی غیر مسلمان بوده‌اند، مثلا فردی به نام آندلسی یهودی است، اما زیر پرچم اسلام رشد کرده و کارهایش جزء تمدن اسلامی به حساب می‌آید.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: برخی هرچه می‌خواهند می‌گویند بدون اینکه دانشجو فضای پاسخگویی داشته باشد، ما کسی را مجبور نمی‌کنیم انچه عقیده شان نیست در دانشگاه ازاد درس بدهند بلکه هر کس معتقد است بیاید در دانشگاه ازاد درس دهد، یک طرفه تریبون را گرفته اند و هرچه می‌خواهند در کلاس‌ها می‌گویند مشخص است که راضی از قاضی برمی‌گردند.

وی ادامه داد: فردی به نظریه داروین انتقاد داشت و آنها در بی دینی و ترویج اباهی گری چنان پایبندند که اگر کسی حتی مستدل انتقادی را بیان می‌کند اجازه نمی‌دهند در دانشگاه امریکا تدریس کند، یک استاد اصرار می‌کرد که ایران باید با صهیونیست متحد شود این فرد یا مزدور است یا مشکلی دارد که زیر پرچم جمهوری اسلامی از اتحاد با اسراییل جنایتکار سخن می‌گوید و در جمهوری اسلامی آزادی هست که هرکه هرچه می‌خواهد می‌نویسد، ولی در دانشگاه آزاد باید در چارچوب قوانین باشند هرکس نمی‌خواهد نیاید. دانشگاه آزاد جای ضد انقلاب نیست، نمی‌شود زیر پرچم دانشگاه ازاد علیه نظام و کشور ترویج کنند.

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا قصد انتشار فیش‌های حقوقی مسئولان دانشگاه آزاد را دارید؟ گفت: بنده از خودم شروع می‌کنم، من هیچ حقوقی نمی‌گیرم، قرار شده آنچه مصوب دولت است اجرا کنیم و مازاد آن اجرا نمی‌شود. از گذشته اطلاع ندارم، ولی اکنون به این صورت است.

وی درباره بازدید از مراکز نظامی و حرف آمانو گفت: ما به آمانو یک توصیه داریم که از گذشته پند بگیرد و تحت القائات نباشد. ما می‌دانیم که سفر‌های متعددی صورت گرفته که بازدید داشته باشند، ولی این را بدانند که اگر در حد ادعا‌های ترامپ هم باشد نمی‌توانند اقدامی علیه ایران کنند چه برسد که عوامل دست چندم مراکز نظامی ما جزء امنیت ملی ماست و هیچ کس اجازه بازدید ندارد چه آمانو چه دیگران. 

ولایتی گفت: با عربستان در همین حد توافق داریم که حجاج ما سفر کردند و این گام مثبتی است، ما در روابط دو جانبه مشکلی با عربستان نداریم، ولی در روابط منطقه‌ای توصیه ما به عربستان این است که در روابط منطقه‌ای دخالت نکند، زیرا این کار به نفع عربستان نیست.

وی در مورد کشتار مردم میانمار گفت: از جمله بی منطق‌ترین کار‌های جهان همین کار بود، قرن‌ها این‌ها در انجا زندگی می‌کنند و حالا با یک ادعای واهی نژاد پرستانه می‌گویند چندهزارسال پیش نبوده اند، چند هزار سال پیش اصلا اسلام نبود. این خانم که آمده همان سیاست میانمار را اجرا می‌کند در حالیکه ادعا‌های بشردوستانه داشت، قطعا این سیاستی شکست خورده است و قابل دوام نیست و محکوم است و مجامع بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد باید جدی‌تر جلوی این‌ها بایستند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: اولین بار نیست که آمریکایی‌ها اظهارات ضدایرانی دارند، اینها در منطقه شکست خوردند ان‌شاءالله به زودی آزادی رقه و آزادی موصل و حلب و پیروزی‌های دیگر حکایت از دومینوی پیروزی‌های حکومت قانونی عراق و سوریه دارد، آمریکایی‌ها هم در منطقه نه پیروزی دارند نه آبرو و خرف های، ضد ایرانی آن‌ها هیچ اثری در جمهوری اسلامی ندارد.

وی بیان کرد: این‌ها می‌خواهند برجام را کنار بگذارند، ولی دنیا جلوی آن‌ها ایستاده است.

ولایتی با بیان اینکه دانشگاه آزاد باید حرف اول را در علم و فرهنگ بزند، افزود: ممکن است برخی بگویند ارزو بر جوانان دانشگاه آزاد عیب نیست، اما این هدف دست یافتنی است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما از تمامیت ارضی کشور‌های منطقه از جمله عراق حمایت می‌کنیم و همه پرسی کردستان عراق نیز علیه تمامیت ارضی عراق است و جمهوری اسلامی به عنوان کشوری که روابط استراتژیک با عراق دارد به هیچ وجه اجازه نمی‌دهد اقدامات مخالف تمامیت ارضی و هویت عراق صورت گیرد، ما با هر اقدامی که به کشور‌های منطقه بخصوص عراق لطمه بزند مخالفیم، این کار مقدمه تجزیه عراق است.

 رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در رابطه با صحبت‌های اماراتی‌ها در مورد ایران گفت: اماراتی‌ها صحبت بی حساب زیاد دارند.

ولایتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به خبرنگاران اظهار کرد: نسبت به گذشته پرداختی‌ها به مدیران تعدیل شده و طبق مصوبه دولت است که این توافق ما در زمان نوریان بود.

وی بیان کرد: حجت الاسلام حسن خمینی هر زمان تشریف بیاورد عضو هیات موسس دانشگاه آزاد است، حتما اشتغالاتی دارد که چند جلسه نیامده است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد در مورد سفر سردار باقری به ترکیه اظهار کرد: شاید اولین بار بود که در این سطح در جمهوری اسلامی سفر صورت می‌گرفت و استقبال ترکیه و نوع بحث‌هایی که مطرح شد تعیین کننده بود.

ولایتی افزود: ترکیه و ایران دو کشور همسایه با تاریخ طولانی و روابط حسنه هستند که حسن همجواری رو به توسعه دارند، امیدواریم در اینده شاهد پیشرفت این روابط باشیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد درباره اخراج کارمندان رسانه‌های دانشگاه آزاد اظهار کرد: تا جایی که خبر دارم بعد از تغییر مدیریت‌ها عده‌ای از همکاران مطبوعاتی استعفا دادند، طبیعی است که مدیران جدید معیار‌هایی دارند و هرکس مطابق نباشد از ادامه همکاری خودداری می‌کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد در راستای ایجاد دانشگاه ایرانی اسلامی گام برمی‌دارد. طبیعی است که به خصوص در بخش تحصیلات تکمیلی بر ارتقای کیفیت بسیار تاکید داریم.

ولایتی بیان کرد: درخواست از یکی از معتبرترین موسسات حسابرسی کشور از اولین اقدامات ما بود که خواستیم با اضافه کار و به صورت موازی کار کنند، تا زمانی که حسابرسی نشده نباید امور مالی گذشته طبق شایعات ارزیابی شود.

وی گفت: مسلما امور مالی اگر حسابرسی نباشد مورد اختلال قرار می‌گیرد و بنای ما بر پیشگیری است و سعی می‌کنیم افراد درستکار را منصوب کنیم، ولی تا زمانیکه حسابرسی نشده صحبت کردن درباره مسایل مالی دور از انصاف است، مردم هزینه می‌کنند و ما باید از این بیت المال حفاظت کنیم.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد گفت: سینما و تئاتر در هدایت یا ضلالت افکار بسیار معجزه گر است و امریکایی‌ها در هالیوود فیلم‌هایی را با اغراض سوء علیه ایران قبل از اسلام و بعد از اسلام تولید می‌کنند، سینما می‌تواند حتی کار چند کتاب را انجام دهد و سینمای ایران باید درجهت حمایت از فرهنگ ایرانی اسلامی باشد همانطور که سینمای دیگران در جهت اهداف صهیونیست هاست و به گونه‌ای فیلم می‌سازند که افراد فکر می‌کنند یهودی‌ها حق دارند که فلسطینی‌ها را از سرزمینشان بیرون کنند، در دانشگاه آزاد هم به این حوزه توجه کامل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا نام واحد نجف آباد دانشگاه ازاد که به اسم شهید حججی نامگذاری شده بود به نام قبلی خود بازگشت؟ بیان کرد: والدین و همسر شهید حججی نامه‌ای نوشتند و گفتند با توجه به اینکه نجف آباد شهدای بسیاری دارد نمی‌خواهیم فقط اسم شهید حججی مطرح باشد که به درخواست خانواده شهید نام را به نام اول بازگرداندیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: ما اگر دیدیم رشته‌ای کاربرد ندارد عنوان رشته را تغییر می‌دهیم و دانشگاه و امکاناتش پابرجاست و می‌توانیم رشته‌های کاربردی را جایگزین کنیم، بیکاری فقط برای فارغ التحصیلان دانشگاه ازاد نیست و مساله‌ای عمومی است قانونی داریم که سال ۶۷ در مجلس تصویب شده و اخیرا در تیرماه ۹۶ از سوی معاون قانونی مجلس تایید شد که هیات سه نفره کدرشته‌های دانشگاه را تعیین می‌کنند.

در حال تکمیل/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از دانشگاه آزاد حقوقی دریافت نمی‌کنم/ تعدیل پرداختی مدیران دانشگاه آزاد نسبت به گذشته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..