تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مهمترین مانع امضای دومین قرارداد نفتی ایران

در حالی که امضای قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت مرسک دانمارک محتمل ترین گزینه امضای دومین قرارداد نفتی در چارچوب قراردادهای جدید نفتی ایران به شمار می‌رفت، خرید سهام بخش نفتی این شرکت دانمارکی توسط توتال فرانسه (که پیش از این نخستین قرارداد جدید نفتی ایران را برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده است) به سدی در برابر این قرارداد بدل شده است.

به گزارش شمانیوز: در حالی که امضای قرارداد توسعه لایه نفتی پارس جنوبی با شرکت مرسک دانمارک محتمل ترین گزینه امضای دومین قرارداد نفتی در چارچوب قراردادهای جدید نفتی ایران به شمار می‌رفت، خرید سهام بخش نفتی این شرکت دانمارکی توسط توتال فرانسه (که پیش از این نخستین قرارداد جدید نفتی ایران را برای توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی امضا کرده است) به سدی در برابر این قرارداد بدل شده است.

چندی پیش  شرکت مرسک دانمارک از توافق برای فروش زیر شاخه نفت و گاز خود با نام «مرسک اویل» به شرکت فرانسوی توتال به قیمت ۷ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار خبر داد. بر اساس این توافق، شرکت توتال علاوه بر واگذاری ۳.۸ درصد از سهام خود به این شرکت دانمارکی، پرداخت مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار  در قالب یک وام کوتاه مدت را نیز متعهد می‌شود.

مدیرعامل توتال با اشاره به اینکه عمده فعالیت شرکت مرسک در دریای شمال است، در بیانیه ای اعلام کرد که توتال با خرید سهام شرکت دانمارکی، عملا به دومین امپراتور نفتی دریای شمال تبدیل خواهد شد.

شرکت مرسک که سابقه ۲۵ سال فعالیت در لایه نفتی پارس جنوبی در کشور قطر را داراست، پیش از این در مناقصه جدیدی که در قطر برگزار شد از شرکت توتال شکست خورد. با در نظر گرفتن تجریه بسیار دانمارکی‌ها در توسعه لایه نفتی پارس جنوبی و عدم فعالیت آنها در طرف قطری، این شرکت بهترین گزینه برای کار در طرف ایران به نظر می‌رسید.

دانمارکی‌ها پیش از این طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی را نیز به ایران ارائه داده بودند و نتیجه مطالعات آنها در جلسه کمیته مشاورین مدیریت مخازن کشور ارائه و بررسی شده است.

روند مذاکرات تا جایی پیش رفته بود که حتی معاون مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت از احتمال مشورت وزارت نفت و دولت برای تصمیم گیری درباره ترک مناقصه خبر داده بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مهمترین مانع امضای دومین قرارداد نفتی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..