تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه تربیتی و تخصصی به پرداخت حقوق در طرح جدید رتبه بندی معلمان

نگاه تربیتی و تخصصی به پرداخت حقوق در طرح جدید رتبه بندی معلمانیوسف نجفی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص وضعیت رتبه بندی معلمان و وضعیت جدید برای اجرای طرح عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه مقرر شده تا تمامی برنامه های آموزش و پرورش براساس سند تحول بنیادین شکل بگیرد و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و ماده 28 انجام شود.

وی افزود: برای کیفیت بخشی به وضعیت پرداختی معلمان دولتی ملکه شده تا لایحه رتبه بندی و نظام پرداختی را به مجلس ارائه کند که لایحه ای مستقل برای جذب، پرداخت، نگهداشت، ارتقا و نظام بازنشستگی است که پیش‌نویس آن آماده شده تا در کمیسیون های دولت بررسی شود.

 معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان سال این لایحه به مجلس وارد شود ، گفت: رتبه بندی جدید از نظر اجرا و شکل نسبت به قبل تفاوت دارد و طرح رتبه بندی کنونی در واقع افزایش حقوق در پنج رتبه تعریف شده بود.

نجفی با بیان اینکه در طرح جدید رتبه بندی جذب معلمان همانند هیئت علمی دانشگاه ها خواهد بود، اظهار کرد: نگاه کارمندی به معلمان در این طرح جدید نداریم و مانند اساتید هیئت علمی دانشگاه از نظر شیوه محاسبه کار و نظام پرداخت مورد توجه قرار می گیرند.

وی در خصوص تفاوت بین نظام رتبه بندی و نظام پرداختی معلمان تصریح کرد: طرح رتبه بندی فقط رده بندی معلمان را مشخص کرده و پرداخت براساس قانون خدمات کشوری بوده اما طرح جدید مبتنی بر قانون مجزا و جدید و با نگاهی تربیتی خواهد بود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در مورد اعمال سوابق کاری در نظام رتبه بندی جدید معلمان با اشاره به اینکه مبنای کار براساس سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان است، بیان کرد: رتبه بندی مراتب شغلی را تعیین می کند و پنج رده در این مرتبه بندی لحاظ شده که مبنای آن براساس شاخص هایی همچون سنوات، فعالیت های آموزشی و علمی است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه تربیتی و تخصصی به پرداخت حقوق در طرح جدید رتبه بندی معلمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..