تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری از رفتار‌های پر خطر نوجوانان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت جشنواره نوجوان سالم؛

پیشگیری از رفتارهای پر خطر نوجوان با برگزاری برنامه های فرهنگیبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزيرآموزش و پرورش به مناسبت برگزاري مراسم اختتاميه‌ ششمین دوره‌ «جشنواره‌ نوجوان سالم» پيامي صادر كرد.

متن پيام سيد محمد بطحايي به شرح زير است:

به نام خداوند مهربان و با درود به روان پاك حضرت امام خميني (ره) و شهيدان گرانقدر ايران اسلامي

سلام بر دانش آموزان عزيز و والدين و همكاران ارجمند

کودکان و نوجوانان عزيز ما، سرمایه‌های گرانقدر کشورند و توجه ویژه به تربیت همه‌جانبه‌ آنان باهدف تربیت نسلي سالم و توانمند، مطابق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مبتنی بر رشد و تربیت متوازن تمامی ساحت‌های وجودی آنان، می‌تواند آینده‌ کشور را تضمین نماید.

از مهم‌ترين مخاطرات و چالش‌هایی که هویت، سلامت و رشد متوازن و همه‌جانبه‌ فرزندان ما را تهدید می‌کند «آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر» است و مهم‌ترین گروه‌ هدف برای سرمایه‌گذاری و تمرکز در جهت آموزش و ترویج پیام‌های خود مراقبتی و توانمند ساختن کودکان و نوجوانان در برابر اين آسيب‌ها «مدرسه» است.

وزارت آموزش و پرورش در چارچوب رسالت تربیتی خود با آگاهی از مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی، مجدّانه، برنامه‌های گسترده‌ای در سطح مدارس برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از گرایش به رفتارهای پرخطر، شامل طیف متنوعی از برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و مراقبتی، طراحی و اجرا كرده است كه در قالب آنها‌ ضمن ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح مدرسه، کودکان و نوجوانان عزيز، مهارت‌ها و توانمندی‌های لازم را برای «مراقبت از خود» کسب مي‌نمایند.

از جمله‌ اين برنامه‌ها «جشنواره‌ نوجوان سالم» است كه آغازي دوباره براي تجديد پيمان در جهت تلاش همه‌جانبه و جهادي براي گسترش نهضت فرهنگي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي به‌شمار مي‌رود و ششمین دوره‌ آن طي سال تحصیلی 96-1395 با هدف پیشگیری از رفتارهای پرخطر برگزار شد، اين جشنواره دارای ظرفیت‌های ارزشمندی است كه با محورهایي متنوع از قبيل «خلاقیت‌های دانش‌آموزی»، «ابتکارات مدرسه‌ای» و «پروژه‌های کوچک همیاری دانش‌آموزی» مورد استقبال قابل‌توجه دانش‌آموزان، والدین و همکاران فرهنگی قرار گرفته و از برنامه‌های مهمی است که اميد مي رود در دست‌یافتن به افق نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نقش مؤثر و سازنده‌ای داشته باشد و ضمن ترویج شیوه‌های زندگی سالم و مطلوب، مصونیت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر را به ارمغان بياورد.

ضمن تشکر و قدرداني و آرزوی موفقیت براي برگزاركنندگان اين جشنواره، از شما دانش آموزان، والدین، همکاران گرامي و دستگاه‌های همکار، دعوت می‌نمايم که همگي در اجرای این رسالت بزرگ، سفیر و همیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ترویج پیام‌های آن باشید و اطمينان مي‌دهم که وزارت آموزش‌ و پرورش در این جهاد بزرگ، حامی و همراه شما خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری از رفتار‌های پر خطر نوجوانان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..