تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری جشنواره انگور سیاه در سردشت

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، نژاد جهانی در جمع خبرنگاران گفت: انگور سیاه سردشت به عنوان یک محصول کاملاً ارگانیک که بصورت دیم و بدون استفاده از سموم و کود شیمیایی کشت می شود از مهمترین قابلیت های های شهرستان برای توسعه بخش کشاورزی است که استحقاق تبدیل شدن به برند شهرستانی را دارد.

وی افزود: این محصول علاوه بر تازه خوری مصارف دیگری نیز دارد که با جذب سرمایه گذار و ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی می توان از آن به عنوان فرصت برای ایجاد اشتغال پایدار استفاده کرد.

فرماندار سردشت شناساندن انگور سیاه و بازاریابی آن را از اهداف جشنواره عنوان کرد و خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا با معرفی انگور سیاه و مشتقات آن بازارهای مناسبی را برای فروش این محصول پیدا کنیم و تشکل ها و تعاونی های مرتبط با تاکداری را در شهرستان تقویت نماییم.

جهانی با بیان اینکه ۹۰ درصد باغات انگور دیم استان در سردشت قرار دارد، از این شهرستان به عنوان قطب تولید انگور دیم یاد کرد و گفت: سطح زیرکشت باغات انگور دیم استان ۵۳۴۴ هکتار و سطح زیر کشت باغات انگور دیم سردشت ۴۸۰۰ هکتار است .

وی با اشاره به اینکه سردشت ۲۱.۵ درصد سطح کل باغات انگور استان در شهرستان سردشت واقع شده ، افزود: این شهرستان با تولید ۲۵ هزار تن انگور در سال ۹ درصد کل تولید انگور استان را به خود اختصاص داده است.
فرماندار سردشت در پایان خاطر نشان کرد: مقدمات برگزاری جشنواره مهیا شده و از تمامی کسانی که تمایل به شرکت در این جشنواره را دارند دعوت به همکاری و مشارکت نمود.

 

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری جشنواره انگور سیاه در سردشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..