تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیارکی خطرناک فردا از کنار زمین عبور می‌کند+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس پژوهش‌ها سیارکی به نام فلورانس مسیر بسیار طولانی را طی کرده تا به نزدیک سیاره زمین برسد که با فاصله هفت میلیون کیلومتری (۱۸ برابر فاصله زمین تا کره ماه) از کنار سیاره زمین عبور خواهد کرد.

تیتر یک :عبور سیارکی خطرناک از نزدیکی زمین در روز جمعه+تصاویرتیتر دو:سیارکی ترسناک فردا از کنار زمین عبور می‌کند+ تصاویر
این سیارک در سال ۱۸۹۰میلادی از نزدیکی کره زمین عبور کرده و در آینده نیز در سال ۲۵۰۰ دوباره از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد؛ این رخداد یک فرصت عالی برای محققان جهت پژوهش درباره سیارک‌ها از طریق مشاهده توسط رادار‌های زمینی است.

اندازه فلورانس حدود ۴.۳ دهم کیلومتر است و در روز یک سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۱۰ شهریور ۹۶ از کنار سیاره زمین عبور می‌کند.

تیتر یک :عبور سیارکی خطرناک از نزدیکی زمین در روز جمعه+تصاویرتیتر دو:سیارکی ترسناک فردا از کنار زمین عبور می‌کند+ تصاویر
بهترین مکان برای رصد این سیارک در کشور‌های استرالیا، نیوزیلند و سایر کشور‌های منطقه اقیانوسیه در شب است، زیرا در این زمان به نزدیکترین فاصله خود از زمین می‌رسد.

ابعاد این سیارک به اندازه‌ای است که می‌تواند برای زندگی انسان‌ها در کره زمین یک تهدید جدی باشد و در صورت برخورد با زمین امکان نابودی و آسیب دیدن شدید سیاره آبی وجود دارد.

علاقه‌مندان به رخداد‌های نجومی در صورت ناتوانی در مشاهده سیارک با چشم غیر مسلح از تلسکوپ یا سایت‌های نجومی که به طور زنده مسیر عبور سیارک را نشان می‌دهد می‌توانند استفاده کنند.

نزدیک شدن و برخورد سیارک‌ها می‌تواند برای زمین فاجعه آفرین باشد، براساس تحقیق یک پژوهشگر، چنانچه یک سیارک با اندازه تقریبی یک کیلومتر به زمین برخورد کند می‌تواند سبب دگرگونی بسیار شدید در کره زمین و آغاز عصر یخبندان جدید شود.

تیتر یک :عبور سیارکی خطرناک از نزدیکی زمین در روز جمعه+تصاویرتیتر دو:سیارکی ترسناک فردا از کنار زمین عبور می‌کند+ تصاویر
این سیارک به اندازه‌ای بزرگ است که حتی با تلسکوپ‌های کوچک آماتوری نیز قابل مشاهده است.

کارشناسان هشدار می‌دهند درصورتی که در سال‌های آینده مسیر حرکت فلورانس تغییر کند به تهدیدی جدی برای زمین تبدیل می‌شود به همین دلیل باید حرکت همه سیارک‌های با اندازه بزرگ که از نزدیکی زمین عبور می‌کنند بررسی شود تا در صورت پیش بینی جهت حرکت خطرناک به سوی زمین اقدامات لازم انجام شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

عبور سیارکی ترسناک از نزدیکی زمین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیارکی خطرناک فردا از کنار زمین عبور می‌کند+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..