تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا باید مصرف شیر بدون لاکتوز را به حداقل برسانیم؟

توصیه متخصصان: مصرف شیر بدون لاکتوز را به حداقل برسانیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک متخصص علوم غذایی گفت: مصرف شیرهای بدون لاکتوز برای افرادی است که تحمل لاکتوز موجود در شیر را ندارند و با مشکلات گوارشی مواجه می‌شوند.

وی با بیان این‌که شیرهای کم لاکتوز برای بیماران تهیه شده است، تصریح کرد: افرادی که مشکل چندانی با مصرف شیر معمولی ندارند و تنها با مشکلات خفیف و قابل تحمل مواجه می‌شوند، بهتر است نوشیدن شیر معمولی را قطع نکرده بلکه آن را کم کم ادامه دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس افزود: مصرف شیر معمولی در افرادی که نفخ کمی دارند و یا هر ناراحتی دیگری که قابل تحمل باشد، موجب می‌شود که روده ها کم کم به لاکتوز موجود در شیر عادت کرده و مشکل مصرف این شیرها در آنان از بین برود، بنابراین به افراد توصیه می‌شود با کوچکترین، ناراحتی شیرهای کم لاکتوز یا بدون لاکتوز را جایگزین شیرمعمولی لاکتوزدار نکنند.

 مصرف ماست از شیر کم لاکتوز بهتر است

متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی نیز درباره کاهش مصرف شیرهای کم لاکتوز  توضیح داد: درصدی از افراد جامعه در گذشته به ویژه شرقی‌ها بعد از کودکی، شیر را از برنامه‌غذایی خود حذف می‌کردند، به اعتقاد این افراد شیر مخصوص کودکان و حیوانات بوده است، همین امر موجب بروز مشکلات گوارشی هضم شیر در آنان می‌شد.

این متخصص علوم تغذیه و رژیم درمانی توضیح داد: حذف این لبنیات منجر به تحلیل رفتن سلول‌هایی می‌شود که تبدیل کننده قند شیر یا «لاکتوز» به «لاکتاز» است، بنابراین افرادی که شیر لاکتوزدار را از برنامه غذایی خود حذف می‌کنند، حساسیت در آنان ازبین نمی رود، بلکه حتی ممکن است بیشتر نیز شود.

وی عنوان کرد: شیر مانع جذب آهن می‌شود اما ماست این طور نیست و فقط احتمال کاهش جذب آهن را دارد، اما ماست موجب جذب بسیاری از ویتامین‌ها نیز می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین وجود «اسید لاکتیک» در ماست، به سلامت روده نیز کمک بسیاری می‌کند و برخی از مشکلات گوارشی نیز با خوردن ماست برطرف می‌شود، افراد به جای مصرف شیرهای کم لاکتوز که این مزیت‌ها را ندارد، تاکید می‌شود بیشتر از ماست استفاده کنند که فواید بیشماری دارد و پروتئین آن سهل و هضم بوده، همچنین یک لبنیات مغذی نیز هست استفاده شود.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

اما و اگرهاس مصرف شیر بدون لاکتوز 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا باید مصرف شیر بدون لاکتوز را به حداقل برسانیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..