تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفسیر آیه 90 سوره بقره

تفسیر آیه 90 سوره بقرهبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛قرآن سر تا سر اعجاز در زندگی مادی و معنوی است. اگر ما آن را با معرفت تلاوت کنیم، حتماً اثرات آن را خواهیم دید. برای آگاهی‌ و فهم بهتر و بيشتر آيات قرآن كريم هرشب تفسير آياتی از اين معجره الهی را برای شما آماده می‌كنيم. در این گزارش تفسیرآیه 90سوره بقره را می‌خوانید:

 بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ أَنْ یَکْفُرُوا بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ بَغْیاً أَنْ یُنَزِّلَ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ عَلَى مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ فَبَاءُوا بِغَضَبٍ عَلَى غَضَبٍ وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُهِینٌ (90)

بد چیزی است آنچه (این یهودیان) خودشان بدان را فروختند و آن اینکه کفر نمایند به آنچه که الله (ازقرآن را بر محمد) نازل نموده است و آن هم بنا برحسادت اینکه (چرا) الله ازفضل و کرمش را برهر کسی که از بندگانش که می خواهد نازل می کند، پس آنان بخشمی بر خشم (دیگری) بازگشتند و برای کافران عذاب بسیار خوارکننده ای است .

(بِئْسَمَا اشْتَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ أَنْ یَکْفُرُوا بِمَا أَنزَلَ اللَّهُ) خود فروشی در این آیه یعنی این که یهودیان بخاطراهداف دنیوی به قرآن کفر نمودند.

(بَغْیاً أَنْ یُنَزِّلَ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ عَلَى مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ) حسادت یکی از بزرگ ترین و بدترین بیماریهای روحی است که باعث هلاکت انسان می گردد ودر این قسمت آیه بیان شده که آنچه باعث این شد تا قوم یهود دین اسلام را نپذیرند همان حسادت بوده است .


آدم های حسود کمبود شخصیت دارند و خوبی ها را فقط برای خودشان خواهان اند و هرگز دوست ندارند که کس دیگری علاوه از آنان به نعمتی و یا رحمتی برسد و اگر نعمت و رحمت الهی را ببینند که شامل حال کسی علاوه از آنان شده شروع به دشمنی می کنند ، ولی حسادت انصافش این است که حسود را قبل از همه رنج و عذاب می دهد و حسود همیشه در غم و اندوه و شکنجه روحی بسر می برد ، زیرا اگر لباس بهتری از لباسش برتن کسی ببیند حسادت می کند، و اگر ماشین بهتری از ماشین خودش ببیند حسادت می کند، و بهمین منوال هر نعمتی را که بر دیگران ببیند حسادت می نماید و خود جوش زده و دچار بیماری اعصاب و روان می گردد و از سوی دیگر نا شکر نعمت هایی می گردد که الله متعال به او عنایت نموده است، و حسود و العیاذ بالله گویا به نوعی به تقسیم نعمت ها توسط الله متعال معترض است .

مراد از (أَنْ یُنَزِّلَ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ) قرآن است که بر پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه و آله وسلم نازل گشته است، و مراد از بنده ای که در(عَلَى مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ) محمد صلی الله علیه و آله وسلم است .


(فَبَاءُوا بِغَضَبٍ عَلَى غَضَبٍ) هرگناه و معصیت خواهان خشمی است و زمانی که گناه بر گناه انجام پذیرد آن وقت است که آن فرد مستحق خشمی بر خشمی خواهد شد ، افرادی که روزی دها بارنافرمانی الله متعال را می نمایند این را متذکر شوند و بدانند که مسحتق خشم الهی اند واگر الله متعال بر آنها خشم بگیرد دیگر بجز هلاکت چیزی نصیبشان نخواهد شد پس باید از خشم الله متعال ترسید و دست از گناهان کشید .

(وَلِلْکَافِرِینَ عَذَابٌ مُهِینٌ) آری عذابی که نصیب کافران می گردد این است که باید همیشه در جهنم بسوزند و واقعا این نوع عذاب بسیار خوار کننده است .

 انتهای پیام/

تفسیرالمیزان آیه90سوره بقره



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفسیر آیه 90 سوره بقره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..