تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فوايد قربانی كردن چيست؟

حجت‌الاسلام ادیب در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان تشريح كرد؛

فوايد قربانی كردن چيست؟حجت الاسلام مرتضی ادیب يزدی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره عمل قربانی کردن حاجيان گفت: یکی از اعمال حاجی در روز عید قربان، قربانی کردن است.  بعد از اینکه حاجی رمی جمره می‌كند، فرصت و وقت بجا آوردن امر قربانی است. حاجی بعد از قربانی تقصیر می‌کند و از احرام در می‌آید. به دلیل اینکه امروز روز عید قربان است، بدیهی است که توجه حجاج عزیز ما که در منا هستند، به قربانی معطوف است و حجاجی که سال های گذشته به حج تمتع مشرف شدند، اگر بتوانند قربانی می‌كنند. البته برای دسته اول این عمل جزو واجبات و برای دسته دوم جزو مستحبات است.

وی درباره فواید قربانی کردن اظهار داشت: از صفات خوب مومن این است که مداوم قربانی می کند و آن را بین مستمندان توزیع می کند. قربانی کردن علاوه بر دفع بلا، مرگ ناگهانی، چشم زخم، نیت های پلید و نگاه های خبیثانه را دفع می کند. در بعضی روایات داریم که قربانی کردن حسادت ها و بدبینی ها را از بین می برد. البته قطعا باید در این امر موارد بهداشتی رعایت شود که خدای ناکرده دام مریض را بین افراد توزیع نکنیم. این خلاف اخلاق و شرع است. نکته دیگر این است که در هنگام ذبح، همسایه ها اذیت نشوند و حقوق شهروندی رعایت شود. مومن باید نگاه جامعی داشته باشد و همه جوانب را رعایت کند که رضای خدا را به دست آورد.

حجت الاسلام اديب يزدی درخصوص نحوه توزیع گوشت قربانی ابراز داشت: در رابطه با قربانی هایی که در ایران انجام می شود، بدیهی است متصدی پخش این قربانی ها خود اشخاص هستند. البته خود شخص قربانی کننده می تواند به اندازه سهم کمی مثلا یک وعده از این گوشت استفاده کند. اما اگر همان را هم در راه خدا انفاق کند، بهتر است. این گوشت ها باید به کسانی برسد که فقیر هستند و افرادی که توانایی تهیه گوشت ندارند، در اولویت قرار دارند. اینکه افراد توانمند همیشه با عده ای از فقرا در ارتباط باشند و برای آنها بخشش کنند، شیوه امیرالمومنین (ع) است و اینکه ما از فقرا غافل باشیم، برای جامعه ما ننگ است. حجاج محترم بهتر است برای پخش قربانی ها، اولویت را برای فقرا و در درجه اول فقرای فامیل ولو در شهرستان یا راه دور قرار دهند. بعد از فقرای فامیل، فقرای محل و در مرحله بعد فقرای شهر قرار دارند. برخی مجامع خیریه که متصدی تکفل امر خانواده ها و قابل اعتمادند، نیز گزینه خوبی برای انفاق گوشت قربانی هستند، به شرطی که خدای نکرده حیف و میل نشود.

انتهای پیام/

 قربانی كنيد تا بلا از سرتان دور شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فوايد قربانی كردن چيست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..