تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟+تصاویر

قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فضای مجازی تصاویری دیدنی از مدرن ترین هتل که در قزوین واقع شده  در حال دست به دست شدن است.

این گراند هتل در حوالی سالهای ۱۲۹۹ تا ۱۳۰۰ توسط ارباب برزوی شاپور پارسی که بعدها به مهر شاهی تغییر نام داد بنا شد. این هتل در زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع و در سه طبقه، در شرق خیابان پیغمبریه و در قسمت غربی ارگ صفوی قزوین احداث شده که از جانب خیابان دو طبقه و از سمت حیاط دارای سه طبقه می‎باشد.

گراند هتل که از جانب خیابان دارای دو طبقه و از سمت حیاط سه طبقه است. ورودی اصلی هتل در ضلع غربی بنا قرار داشت، این ورودی به فضای تقسیم که در طبقه میانی واقع شده منتهی می‌گردد.

در سمت جنوبی بنا و در سال ۱۳۱۰ سالن سینمایی به نام تابستانه ایجاد شد که در سال ۱۳۱۹ دچار حریق گشت و دوباره مرمت گردید و تا سال ۱۳۵۶ فعال بود که با آتش‌سوزی مجدد از بین رفت و دیگر بازسازی نشد این بنا هم اکنون در مجموعه باغ فرهنگی قزوین قرار گرفته و در حال بازسازی است. این بنا امروز قدیمی‌ترین گراند هتل باقی‌مانده در کل ایران به شمار می رود.

در زیر می توانید تصویری دیدنی از این هتل  را که در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است را  مشاهده نمایید.

 قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟

 قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟

 قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟

 قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟

 قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟

 انتهای پیام/

تصاویری دیدنی از اولین هتل مدرن ایران  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قدیمی ترین گراند هتل باقی مانده در کجای ایران است؟+تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..