تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پذیرش خارج از استاندارد دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان/ دستاورد‌های دانش آموزی تجاری سازی می‌شوند

پذیرش خارج از استاندارد دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان/ توسعه همکاری با معاونت علمی فناوری برای پرورش ایده‌های دانش‌آموزیعباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد توجه به دانش‌آموزان نخبه در آموزش و پرورش عنوان کرد: برای توجه به برنامه‌های پژوهشی و علمی، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی را در نظر گرفتیم و تفاهم‌نامه‌هایی برای فناوری نانو به سایر علوم جدید منعقد شده است.

 وی با بیان اینکه بحث ایده‌پروری و مسابقات علمی در مدارس مورد توجه قرار گرفته است، افزود: یکی از مسائلی که برای بهبود فعالیت‌ها در نظر داریم توسعه همکاری با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری است که این امر موجب شده تا در مسئله تجاری‌سازی دستاوردهای دانش‌‌آموزی اقداماتی داشته باشیم.

 مدیر کل آ‌موزش و پرورش تهران اظهار کرد: در دوره دانش‌آموزی، پژوهش‌ها بیشتر بر مبنای آشنایی این گروه با فعالیت‌های علمی پژوهشی بود و کمتر به مسئله تجاری سازی توجه می‌شود اما با این وجود رایزنی‌هایی برای این مسئله وجود داشته تا دانش‌آموزانی که اقدامات برجسته‌ای داشتند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

درخشش دانش آموزان تهرانی در کنکور سال 96

 باقری با اشاره به اینکه امسال در کنکور سراسری دانش‌آموزان تهرانی عملکرد قابل قبولی داشتند، گفت: از 50 نفر برگزیده 40 نفر مربوط به تهران بودند که نشان  از برنامه‌ریزی مناسب در حوزه آموزشی بوده است.

 وی در مورد توجه به دانش آموزان تیزهوشان و المپیادی با اشاره به اینکه معمول جهانی در مقیاس 2در یک هزار دانش‌آموز تیزهوش است، بیان کرد: در پذیرش دانش آموزان با استعدادهای درخشان از استارندارد خارج شدیم که باید این مسئله را ساماندهی کنیم همچنین بحث پژوهش و مسابقات دانش‌آموزی در این مدارس باید اولویت داشته باشد.

 مدیر کل آ‌موزش و پرورش تهران یادآور شد: باید این مسئله را مورد توجه قرار دهیم که اکنون در کشور کارشناس بسیاری وجود دارد اما در حرفه تکنسین با کمبود  مواجه هستیم که این امر در هدایت تحصیلی نیز مشهود بوده و دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های مهارتی معمولا مقاومت نشان می‌دهند که باید فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پذیرش خارج از استاندارد دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان/ دستاورد‌های دانش آموزی تجاری سازی می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..