تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تقویت نگاه تجاری در کشور/ با مفت خوری آینده ایران ساخته نمی‌شود

ستاری در اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی رویان؛

ضرورت تقویت نگاه تجاری در کشور/ با مفت خوری آینده ایران ساخته نمی‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی رویان که امرور در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به اینکه رویان یک مجموعه معتبر است که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهور ی همکاری بسیار خوبی دارد ، گفت: موسسه هایی مانند رویان سبب شدند صادرات محصولات علمی و تکنولو‍ژی افزایش یابد و ما باید این رویه تجاری سازی را ادامه دهیم.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه ما در بودجه با مشکلات بسیاری زیادی مواجه هستیم اما با این حال بخش قابل توجهی از بودجه خود را درگیر موسسه هایی همچون رویان کرده‌ایم، اظهار کرد: البته نگاه تجاری در کشور باید تقویت شود؛ نمی‌شود با بودجه دولتی تکنولوژی خلق کرد بخش خصوصی باید به پیشرفت برسد زیرا آن چیزی که برکت دارد پول است، پژوهشی که می‌خواهد تمام بودجه خود را از منابع دولتی بگیرد قطعا خروجی آن هم نمی‌تواند برای مردم مفید باشد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سهم تکنولوژی را بخش‌های خصوصی تامین می‌کنند و این هنر سرمایه‌گذاری آنها در دانش است.

نباید دور کشور را سیم خاردار بکشیم

ستاری با اشاره به اینکه ما زیرساخت‌هایی را برای نخبگان خارج از کشور فراهم کرده ایم، گفت: افرادی که در خارج از کشور هستند می‌توانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند، زیرا آنها آموزش‌های بسیار  خوبی دیده‌اند و برای ما مهم است که از دانش آنها استفاده کنیم؛  آنچه که تفاوت بین استاد و دانشجو را مشخص می‌کند همین اقتصاد متکی به علم است، موسساتی مانند رویان توانسته‌اند تا این افراد را جذب کنند و در تحقیقات خود از دانش آن‌ها بهره بگیرند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که به واسطه اطلاعات بسیاری غلطی که ما در حوزه فرار مغزها داشتیم تبادلات بین المللی تحت تاثیر قرار گرفته است.

ستاری با اشاره به اینکه نباید دور کشور را سیم خاردار بکشیم، اظهار کرد: افرادی که به دانشگاه‌های خارج از کشور می‌روند در رشته‌هایی که در ایران وجود ندارد تحصیل می‌کنند می‌توانند سرمایه‌های بسیار خوبی برای ما باشند؛ ما در معاونت علمی این موضوعات را بررسی کرده‌ایم و در اختیار دانشگاه‌ها و موسسات علمی گذاشته‌ایم و باید بدانیم آن چیزی که آینده کشور را می‌سازد در نفت، گاز و مفت‌خوری نیست بلکه در نیروی انسانی خلاق است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تقویت نگاه تجاری در کشور/ با مفت خوری آینده ایران ساخته نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..