تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش فیلم در چند سالن محدود، اکران بین‌المللی نیست!/ مسئولان به فکر باشند

منصور سهراب‌پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پخش بین‌الملل قوی نداریم/ اینکه بگوییم پررنگ‌تر شده را قبول ندارممنصور سهراب‌پور تهیه‌کننده سینما در خصوص علت پررنگ‌تر شدن اکران‌های بین‌المللی در چند سال اخیر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: موافق پررنگ شدن این جریان نیستم و اتفاق خاصی در این حوزه نیفتاده است؛ چرا که تعریف و عملکرد اکران‌های بین‌المللی در کشورهای فعال این عرصه، متفاوت و اتفاق دیگری است که ما روند اجرایی آن را در کشورمان نمی‌بینیم.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: پخش بین‌الملل ضوابطی دارد که ما آن را رعایت و اجرا نمی‌کنیم. زمانی که کشورهای خارجی فیلم‌های ما را به صورت گسترده در سینماهای خود نمایش دهند، آن وقت می‌توان گفت فیلم اکران بین‌المللی شده است؛ نه اینکه فقط به تعدادی از سانس‌ها و سالن‌های محدود، آن هم فقط برای مخاطبان ایرانی اکتفا کرد. این دیگر پخش بین‌الملل نیست.

تهیه‌کننده «من سالوادور نیستم» اذعان داشت: جایی که به شدت از مقوله پخش بین‌الملل غافل بوده و حرکت خوبی روی آن انجام نداده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید برای اشاعه فرهنگ و هنر ما از طریق فیلم‌ها در دیگر کشورها و کمک کردن به چرخه سینما، ساز و کاری در این زمینه تعریف کند.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه سینمای ایران در جهان مورد توجه است، شاهد همان روال ده دوازده سال پیش در حوزه اکران بین‌المللی هستیم و کار خاصی از سمت فرد و ارگانی خاص اتفاق نیفتاده است. از 150 فیلم تولیدی سالیانه، حداقل 50 اثر می‌تواند در بسته‌بندی‌های مختلف در اکران دیگر کشورها قرار بگیرد.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: در زمینه پخش بین‌الملل نیاز به افراد متعهد و متخصص است. اتفاقی که در دیگر کشورها می‌افتد اما متاسفانه ما از این مقوله با وجود آماده بودن شرایط، بهره‌ای نبردیم و نتوانستیم جایگاه اصلی پخش خارجی را ثابت کنیم.

سهراب‌پور در پایان خاطرنشان کرد: سینمایی‌های ما در حد بضاعت و توانایی خود در زمینه تولید فیلم‌های خوب، کم نگذاشتند اما به علت کم توجهی مسئولان ذیربط در زمینه‌هایی چون سالن‌سازی و... پخش بین‌الملل نیز مغفول مانده است و اگر لفظ ورشکسته را به کار نبریم، صنعت سینمای ما عملا بسیار کند و ضعیف پیش می‌رود.

انتهای پیام/

منصور سهراب‌پور از دلایل ضعف پخش بین‌الملل در سینمای ایران گفت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش فیلم در چند سالن محدود، اکران بین‌المللی نیست!/ مسئولان به فکر باشند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..