تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کنگر را با احتیاط بخورید

از قدیم کنگر جزو خوراکی‌های گرون و لوکس محسوب می‌شده و در فصل بهار مردم کیسه به دست برای چیدن اون به دامنه کوه‌ها می‌رفتند. ایرانی‌ها کنگر رو در خورشت، آش و سوپ استفاده می‌کنند و در سالاد هم اون رو به صورت خام می‌خورند.

اما امروز ثابت شده کنگر برای بعضی مریضی‌ها مضر و خطرناکه.

خواص کنگر

از اونجایی که کنگر طبیعت گرم و خشک داره، اون رو با ماست هم می‌خورند. خوردن کنگر به افرادی که گرم‌مزاج هستند توصیه می‌شه.

کنگر در ضمن یه منبع غنی پتاسیم هم هست.

مضرات کنگر

افرادی که دچار ناراحتی‌های کلیوی و کبدی هستند باید از مصرف برگ کنگر خودداری کنند.

از اونجایی که برگ‌های کنگر محرک انقباض کیسه صفرا هستند، افرادی که سنگ کیسه صفرا دارند، نباید اون رو مصرف کنند؛ چون افزایش انقباض کیسه صفرا منجر به انسداد مجاری و حتی پارگی کیسه صفرا می‌شه.

افرادی که به کنگر یا خواص سینارین حساسیت دارند هم نباید کنگر بخورند.

اگر  شما هم تا امروز فکر می‌کردید که در بهار نباید فرصت خوردن کنگر رو از دست داد، لازمه با دقت بیشتری این خوراکی کمیاب رو بخورید.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کنگر را با احتیاط بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..