تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرانسه از احتمال رایزنی برای توافق مکمل برجام گفت

فرانسه از احتمال رایزنی برای توافق مکمل برجام گفت

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه گفت که توافق مکملی را می توان با رایزنی درخصوص دوره پس از سال 2025 و همچنین برنامه موشکی ایران برای برجام در نظر گرفت.

«اگنس روماته» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه سخنان روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور را حاکی از آن دانست که برجام می تواند با کار ضروری درخصوص برنامه موشک های بالستیک ایران تکمیل شود.

وی با اشاره به اظهارات مکرون تصریح کرد که این کار می تواند موضوع رایزنی های احتمالی با دیگر اعضای گروه 5+1 باشد.
روماته همچنین افزود: توافق وین برای عدم گسترش هسته ای و امنیت منطقه ای و بین المللی ضروری است و هیچ جایگزین مطمئن دیگری ندارد.

این مقام وزارت خارجه فرانسه با بیان این که کشورش نه قصد بازگشایی توافق هسته ای و نه مذاکره مجدد برای آن را داشته، این رایزنی احتمالی را در راستای تضمین پیاده سازی دقیق برجام توصیف کرد.

رئیس جمهوری فرانسه دیروز در جمع سفرای این کشور با تبیین اولویت های سیاست خارجی و ضمن حمایت از توافق هسته ای ایران، گفت: پاریس از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، چرا که هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

رویترز به نقل از برخی دیپلمات های فرانسه نوشت، اظهارات مکرون که در بخشی از آن بر 'خوب بودن' برجام نیز تاکیده شده، بازتاب دهنده نگرانی پاریس از احتمال خروج دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از این توافق است.

52311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرانسه از احتمال رایزنی برای توافق مکمل برجام گفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..