تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمار رضايت به اهداى عضو در بيمارستان مسيح دانشورى/ضرورت آگاه سازى مردم از اهميت اهداى عضو

خرمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

آگاهی 25 درصدی جامعه از فرهنگ اهدای عضو / آمار رو به رشد اهدای عضو در کشورمحمدمهدی خرمیان معاون فرهنگی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فرهنگ اهدای عضو در ايران نسبت به سال‌های گذشته رشد چشم‌گیری داشته است اما با توجه به اینکه مفهوم مرگ مغزی برای برخی افراد مشخص نیست هنوز فرهنگ اهدای عضو جای کار دارد.

وی به مجموعه اقدامات انجام شده براى افزايش فرهنگ اهداى عضو در كشور اشاره كرد و افزود: برنامه سفیران اهدای عضو در کشور، برنامه‌های 31 اردیبهشت (روز ملی اهدای عضو) و حضور فعالان رسانه و فیلم‌سازان در موضوع اهدای عضو از جمله اقداماتى است که افراد  جامعه را به این مهم ترغیب می‌کند.

خرمیان با اشاره به آمار سوانح و تصادفات، حوادث ناخواسته و هرآنچه موجب مرگ مغزی می‌شود، اظهار کرد: امروزه تمایل افراد از نادیده گرفتن فرهنگ اهدای عضو به جایی رسیده است که گويا شبهات مذهبی دارد و با رفع اين شبهات  افراد به راحتی در بحث اهدای عضو ورود پیدا می‌کنند.

آمار رو به رشد اهدای عضو در کشور

معاون فرهنگی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه گفت: واحد فراهم‌ آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری به کمک نیروهای مردمی توانسته شاهد آمار بالایی از اهدای عضو در كشور باشد و خوشبختانه با کمک نیروهای داوطلب مردمی و سفیران اهدای عضو در اقصی‌نقاط کشور با تخصص‌های گوناگون شاهد فرهنگ سازی این موضوع مهم هستیم.

خرمیان اظهار کرد: داوطلبان در مجموعه سفیران اهدای عضو با مراحلی نظیر مطالعه فهرست فعالیت سفیران توسط داوطلب، مطالعه شرایط همکاری سفیران توسط داوطلب، مطالعه اساس‌نامه سفیران اهدای عضو توسط داوطلب، مطالعه مطالب آموزشی و مراحل دیگر که در سایت سفیران اهدای عضو آمده می‌توانند در هر کجای کشور در فرهنگ سازی این امر خطیر سهیم باشند.

وی در ادامه آگاه سازی جامعه از اهمیت اهدای عضو، جان‌بخشی و حیات به افراد متعدد، مفهوم واقعی مرگ مغزی و حضور مبلغان و مشاوران مذهبی دوشادوش پرسنل درمان را از موارد تشویق افراد و آگاهسازی آن‌ها برشمرد.

معاون فرهنگی واحد فراهم آوری اعضا و نسوج پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: امیدواریم با تربیت نیروهای داوطلب به عنوان سفیران اهدای عضو که در حال حاضر نیز آمار آن‌ها روز افزون است شاهد نجات بسیاری از هموطنانمان باشیم و همگی در بحث آگاه‌سازی و ارتقای سلامت جامعه گام برداریم.

خرمیان در پایان گفت: سال 83 شاهد پنج درصد رضایت‌ها بودیم اما در حال حاضر واحد فراهم آوری اهدای بیمارستان مسیح دانشوری شاهد رضایتمندی 85 تا 90 درصدی مردم به اهداى عضو است، زیرا در گذشته مردم بین مرگ مغزی و مرگ قطعی تفاوت قائل بودند و از آن آگاهی نداشتند كه با کسب این آگاهی تاکنون شاهد يك هزار و 515 اهدای عضو هستیم که امیدواریم این آمار بیشتر شود تا بهبود وضعیت بسیاری از کاندیدای دریافت عضو را شاهد باشیم.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمار رضايت به اهداى عضو در بيمارستان مسيح دانشورى/ضرورت آگاه سازى مردم از اهميت اهداى عضو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..