تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کناره‌گیری واشنگتن از برجام یک «اشتباه بسیار بزرگ» است

یکی از مقامات سابق وزارت خارجه آمریکا که در دوران دولت اوباما فعالیت داشت، ضمن تأکید بر اینکه تصمیم آمریکا به لغو برجام می‌تواند به انزوای واشنگتن منتهی شود گفت که کناره‌گیری واشنگتن از برجام یک «اشتباه بزرگ» است.

یکی از مقامات سابق دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام کرده است که کناره‌گیری آمریکا از توافق 2015 ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس،‌فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) یک «اشتباه بزرگ» است.

«رابرت هورماتس» قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در امور رشد اقتصادی، انرژی و محیط زیست که در دوران ریاست‌جمهوری اوباما فعالیت داشت، در مصاحبه اخیر خود با «شینهوا» تصریح کرد: «کناره‌گیری از برجام یک اشتباه بسیار بزرگ است زیرا شواهدی مبنی بر این وجود ندارد که ایران در حال نقض برجام است».

نشریه «فری پرس ژورنال» گزارش کرد، هورماتس که همچنین معاون رئیس انجمن کیسینجر در نیویورک‌ است، تصریح کرد: «اگر واشنگتن علیرغم آنکه هیچ شواهدی از نقض برجام توسط ایران وجود ندارد، از توافق هسته‌ای کناره‌گیری کند، آمریکا از سوی همپیمانان خود منزوی می‌شود....شرکت‌های آمریکایی آسیب می‌بینند....به نفوذ آمریکا در منطقه نیز خدشه وارد می‌شود».

وی در ادامه اینگونه گفت: «اگر (به دنبال کناره گیری واشنگتن از برجام) ایران برنامه هسته ای خود را از سربگیرد، چه رخ خواهد داد و این مسئله آنها را به سمت ساخت یک سلاح هسته ای سوق می‌دهد. از نظر من، این خطای محاسباتی و قضاوت اشتباه واشنگتن است که بخواهد چنین کاری را انجام دهد (از برجام کناره‌گیری کند)».

ترامپ در حین مبارزات انتخاباتی خود، برجام را یک توافق فاجعه‌بار توصیف کرد و اخیراً به بهانه برنامه موشکی ایران، تحریم هایی را علیه تهران به امضا درآورده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران نیز اخیراً‌ در سخنرانی خود در مجلس شورای اسلامی هشدار داد که اگر تحریم‌های آمریکا علیه ایران گسترش یابد، تهران قادر است ظرف چند ساعت از برجام خارج شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کناره‌گیری واشنگتن از برجام یک «اشتباه بسیار بزرگ» است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..