تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روز پاسداشت عشق در کشور چین همراه با تصاویر دیدنی!

روز پاسداشت عشق در چین , گفتنی است؛ جشنواره کیکسی یا روز پاسداشت عشق هر سال در ایست و هشتمین روز آگوست برگزار می‌شود.

روز پاسداشت عشق در چین

روز پاسداشت عشق در چین , کشورهای کهن مانند ایران و چین دارای جشن ها و آیین هایی هستند که غربی ها برخی از آیین خود را از آنها وام گرفته اند. یکی از این جشن‌ها، جشن روز عشاق در غرب است.
این جشن در ایران باستان در روز 29 اسفند برگزار می‌شد.

چینی ها که ملتی کهن در جهان هستند روز عشاق مخصوص به خود دارند. این روز که جشنواره ای با نام ” کیکسی” نام دارد مصادف با روز هفتم از ماه هفتم ماه
چینی است که زوج های جوان گرد هم آمده و در کنار یکدیگر این روز را جشن می گیرند.

روز پاسداشت عشق در چین روز پاسداشت عشق

این جشنواره از یک افسانه قدیمی وام گرفته شده است. گفته می شود پسری گاوچران با نام ” نئولنگ” عاشق یک پری به نام ” ژینو” می شود اما عشق و علاقه آنها به یکدیگر ممنوع اعلام و آنها از یکدیگر جدا می‌شوند، پری به آسمان پرواز می کند و میان آنها یک رودخانه فاصله می افتد.

روز پاسداشت عشق در چین روز پاسداشت عشق

اما زاغ ها با ساخت یک پل به این دو عاشق کمک می کنند تا هر سال در شب هفتم از ماه هفتم چینی با یکدیگر ملاقات کنند. حال بر اساس این افسانه بسیاری از مردم چین در شهر ” نینگ ژیانگ ” در استان هونان و در کنار این پل گرد هم می‌آیند و این رسم قدیمی را زنده نگه می دارند.

گفتنی است؛ جشنواره کیکسی یا روز پاسداشت عشق هر سال در ایست و هشتمین روز آگوست برگزار می‌شود.

روز پاسداشت عشق در چین

روز پاسداشت عشق

روز پاسداشت عشق در چین

روز پاسداشت عشق

روز پاسداشت عشق در چین

روز پاسداشت عشق

باشگاه خبرنگاران جوان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روز پاسداشت عشق در کشور چین همراه با تصاویر دیدنی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..