تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین بازمانده خردسال کربلا که بود؟

گفتگو با یک کارشناس مذهبی در سالروز شهادت امام باقر (ع)؛

آخرین بازمانده خردسال کربلا که بود؟حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری سخنران و کارشناس امور دینی، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ارتباط امام باقر (ع) با واقعه کربلا گفت: امام باقر (ع) جزو آخرین بازمانده‌های تاریخ کربلاست. ایشان در سال 57 هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند و طبق آنچه مورخان نوشته‌اند، سن امام باقر (ع) در واقعه کربلا، بین 4 تا 5 سال بود. به همین منظور روایت‌های بسیاری از حادثه عاشورا و تاریخ کربلا از سخنان مبارک آن حضرت است.

وی در خصوص نسب آن امام بزرگوار بیان کرد: حضرت محمد باقر (ع) دارای دو نسب حسنی و حسینی است؛ پدر ایشان امام سجاد (ع) نسب حسینی داشتند و مادر بزرگوارشان از نسل امام حسن مجتبی (ع) بودند. در واقع ائمه معصوم (ع) بعد از امام حسین (ع) هر کدام دو نسب حسنی و حسینی را دارا هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهاری در خصوص وصیت امام باقر (ع) در آخرین لحظات عمرشان اظهار داشت: حضرت محمد باقر (ع) به دستور  هشام بن عبدالملک مسموم شدند و در آخرین لحظات عمر شریفشان، فرزند خود امام صادق (ع) را صدا زدند و چهار شاهد خواستند تا درباره چگونگی اقامه عزای خود سخن بگویند. اکثر ائمه ما درباره مراسم عزای خود وصیت‌های گوناگون دارند. 

این سخنران و کارشناس مذهبی در خصوص روشنگری واقعیت حادثه عاشورا و بارزکردن ظلم و تزویر حکومت بنی امیه و نقش امام باقر علیه‌السلام اظهار داشت: بعد از واقعه کربلا، بهترین فرصت برای بیان حادثه کربلا در جریان مبارزات بنی‌امیه و بنی عباس بود که امام باقر (ع) و فرزندشان امام صادق (ع) آن را به تمام جهان نشر دادند.

حجت الاسلام و المسلمین بهاری در پایان  تاکید کرد: پس از حادثه کربلا، امام سجاد (ع) مامور به سکوت بودند و باید به عنوان امام در جامعه حاضر می شدند. از این رو آنچه از کربلا روایت شده بیشتر از فرمایشات امام محمد باقر (ع)  و امام صادق (ع) است.

انتهای پیام/

 وصیت امام باقر (ع) به فرزندش 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین بازمانده خردسال کربلا که بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..