تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!

۵۸۹۸۶۶

۴۲۵  بازدید

قایق پرنده یکی از تسلیحات نامتعارف شوروی در جنگ سرد بود، برای نخستین بار بطور گسترده در نیروی دریایی شوروی بکار گرفته شد و یکی از اسرار مهم نظامی اتحاد شوروی به شمار می‌رفت، بطوریکه سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده مدت‌ها در مورد ماهیت این ماشین‌های غول‌آسا دچار سردرگمی بودند.

وبسایت فردا: قایق پرنده نوعی وسیله نقلیه دریایی و پرنده است که با بهره‌گیری از اثر متقابل سطح با فاصله کمی از سطح آب و با سرعت بالا به پرواز درمی‌آید و روی بالشتکی از هوا بر فراز آب می‌خزد. سازمان بین‌المللی دریانوردی قایق پرنده را در زمره کشتی‌ها طبقه‌بندی کرده است.

قایق پرنده از لحاظ ظاهری شبیه به هواپیماها است ولی بدنه آن مانند بدنه قایق‌های تندرو است. در دسته‌بندی شناورهای دریایی جزو شناورهای آیرودینامیک محسوب می‌شود. این اختراع برای اولین بار در شوروی سابق و در سال ۱۹۶۰ توسط آقای بوریسلاو الکسیو به ثبت رسید.

قایق پرنده یکی از تسلیحات نامتعارف شوروی در جنگ سرد بود، برای نخستین بار بطور گسترده در نیروی دریایی شوروی بکار گرفته شد و یکی از اسرار مهم نظامی اتحاد شوروی به شمار می‌رفت، بطوریکه سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده مدت‌ها در مورد ماهیت این ماشین‌های غول‌آسا دچار سردرگمی بودند. در ادامه تصاویری از قایق‌های شوروی در دوران جنگ سرد را می‌بینید.

اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!  اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد! 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختراع روس‎ها که آمریکا را سردرگم کرد!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..