تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حضور تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین المللی رباتیک

حضور تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین المللی رباتیکبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  مسابقات بین المللی پرتاب دیسک با حمايت اتحادیه رسانه های آسيا و اقيانوسيه ABU) Asia Pacific Broadcasting Unio) در کشور ژاپن برگزار شد.

در اين مسابقات ١٩ تيم از ١٨ كشور دنیا شركت داشتند. کشور ژاپن با ۲ تيم و کشورهای ایران، كره، تايلند، سريلانكا، مالزی، قزاقستان، هند، كامبوج، مصر، چين، ويتنام، اندونزی، پاكستان، مغولستان، هنگ كنگ، فيجی، نپال هر کدام با یک تیم در این مسابقات حضور داشتنه و با یکدیگر به رقابت پرداختند.

بنا بر این گزارش؛ تيم ويتنام در مرحله حذفی نهايی با غلبه بر مالزی اول شد و سایر تيم ها در مراحل قبلی حذف شدند.

برگزاری مسابقات رباتیک منطقه آسیا و اقیانوسیه در ژاپن

مسابقات رباتیک منطقه آسیا و اقیانوسیه (ABU Robocon) که امسال در کشور ژاپن برگزار شد، از سال ۲۰۰۲ شروع شده و هر ساله با موضوعات مختلف و به میزبانی مرکز صدا و سیما‌ی یکی از کشور‌های قاره آسیا برگزار می‌شود. امسال به نمایندگی از ایران، تیمی از آزمایشگاه رباتیک دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف به سرپرستی علی مقداری با ربات پرتاب دیسک با نام ایرانی «سیمرغ»، در این مسابقات شرکت کرد. اعضای اصلی این تیم مهدی اسحاقیان، مهدی هاتفی‌پور و محمد هادی ، دانشجویان مقاطع کارشناسی رشته مهندسی مکانیک و سرپرست فنی این تیم علی آموزنده نوباوه، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک بودند.

تیم دانشگاه شریف با حمايت موسسه آسيايی ABU و دانشگاه صنعتی شريف و صداوسيمای جمهوری اسلامی ايران برای اولین بار در اين مسابقات شركت کرد.

گفتنی است؛ ساخت این ربات در اردیبهشت‌ماه سال جاری در آزمایشگاه رباتیک دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه شریف آغاز شد و پس از طراحی، ساخت و انجام تست‌های اولیه ۱۵ مردادماه توسط فتوحی رئیس دانشگاه و موحدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حضور تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات بین المللی رباتیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..