تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با این ۴ خوراکی شادتر می‌شوید!

همه ما دوست داریم در کل روز سرحال و شاداب باشیم. اما مشکلات کار و زندگی و البته تغذیه نادرست، تاثیر زیادی در روحیه ما دارند.

در این مطلب با ۴ خوراکی شادی آور  آشنا می‌شید.

۱-شکلات 

شکلات یک خوراکی طبیعی ضد افسردگیه که با ترشح هورمون آندروفین، احساس واقعی لذت رو در ما ایجاد می‌کنه. در واقع ماده‌ای به نام تئوبرومین عامل این عملکرد مثبت بر اخلاق ماست. این ترکیب تلخ از خانواده کافئینه. البته یادنون باشه که شکلات اگرچه احساس لذت و شادی به شما می‌ده، اما کالری بالایی داره و می‌تونه شما رو چاق کنه.

۲-قهوه 

نوشیدن قهوه در صبح عملکرد مغز رو تحریک می‌کنه و باعث می‌شه فرد به طور کامل بیدار بشه. بوی منحصر به فرد قهوه می‌تونه هر کسی رو مدهوش کنه و کافئین موجود در دانه‌ها، برگ‌ها و میوه قهوه موجب شادی در بدن می‌شه. البته باید توجه داشت که این مولکول بعضی مواقع می‌تونه باعث ایجاد بی‌خوابی بشه. اگر شب‌ خواستید قهوه بخورید، قهوه  بدون کافئین را انتخاب کنید و حتما اون رو همراه با یک شیرینی یا شکلات میل کنید.

۳-میوه‌های تازه

پرتقال، لیمو، موز (و به عبارتی همه میوه‌ها) برای عملکرد بهتر مغز مفید هستند، چون ریزمغذی‌هایی دارند که ناقل‌های عصبی رو آزاد می‌کنند و باعث می‌شن ما اخلاقمون بهتر بشه. جالبه بدونید که نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در صبح، می‌تونه احساس آرامش شما بعد از بیداری رو تضمین کنه.

۴-خشکبار 

میوه ها و سبزیجات خشک حاوی مقدار زیادی منیزیوم هستند که این عنصر به مقابله با استرس و اضطراب کمک می‌کنه. به علاوه این خوراکی‌ها خواص دیگه‌ای هم دارند.  میوه‌ها می‌تونن باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، تنظیم طبیعی قند خون، تاثیر آرام‌بخش روی عضلات و پیشگیری از اسپاسم بشن. مصرف برگه زرد آلو و گردو می‌تونه یک دوره درمانی مفید برای کمبود منیزیوم باشه.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با این ۴ خوراکی شادتر می‌شوید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..