تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید انگور دیم در خراسان شمالی ۳/۵ برابر کشور است/انگورکاری، اهرمی برای آبخیزداری

ساعت: 16:05 منتشر شده در مورخ: 1396/06/04 شناسه خبر: 1178999

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: عملکرد تولید انگور در سطح تاکستان های دیم خراسان شمالی 7.5 تن در هر هکتار و در سطح تاکستان های دیم کشوری چهار تن در هر هکتار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در همایش ملی انگور و فرآوردهای جانبی آن اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان خوار و بار جهانی، سطح زیر کشت باغات انگور در دنیا هفت میلیون و 125 هزار هکتار است که سالانه از این سطح زیر کشت 774 میلیون و 500 هزار تن انگور برداشت می شود.

 

طهماسبی سطح زیر کشت انگور در کشور را 294 هزار هکتار و سطح بارور کنونی آن را 277 هزار هکتار همچنین میزان تولید سالانه از این سطح بارور را تا سال گذشته سه میلیون و 200 هزار تن عنوان کرد.

 

وی همچنین افزود: پیش بینی می شود که در فصل برداشت امسال نیز سه میلیون و 800 هزار تن انگور برداشت شود.

 

وی عملکرد تولید انگور در هر هکتار از باغات انگور در سطح دنیا را 10 تن و 500 کیلو و در داخل کشور در سطح باغات دیم انگور استان ها چهار تن و در سطح باغات آبی انگور استان ها نیز 14 تن عنوان کرد.

 

وی افزود: هر ساله عملکرد تولید انگور در هر هکتار از باغات انگور دیم استان خراسان شمالی نیز 7.5 هکتار و انگور آبی نیز 12 تن است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در ادامه از انگور کاری به عنوان آبخیزداری مردمی نام برد و تاکید کرد: انگوری در مناطقی که مستعد کشت این محصول هستند، موجب تقویت و حفظ خاک آن منطقه می شود.

 

وی در ادامه اجرای طرح فراز در سطح تاکستان های کشور را از مهمترین روش های اصلاح و تقویت تاکستان ها برشمرد.

 

طهماسبی خاطر نشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از تاکداران و تاکستان های آن هیچ محدودیتی ندارد.

 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید انگور دیم در خراسان شمالی ۳/۵ برابر کشور است/انگورکاری، اهرمی برای آبخیزداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..