تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قلیچدار اوغلو: در ترکیه 80 میلیون نفر تشنه عدالت هستند

قلیچدار اوغلو: در ترکیه 80 میلیون نفر تشنه عدالت هستند

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، رئیس حزب اصلی مخالفان دولت ترکیه روز شنبه در آغاز کنگره چهار روزه با عنوان « کنگره ای برای عدالت » با بیان اینکه « در ترکیه 80 میلیون نفر تشنه عدالت هستند » رجب طیب اردوغان رئیس جمهور را متهم کرد این کشور را با شیوه « استبدادی » رهبری می کند.

کمال قلیچدار اوغلو رئیس حزب جمهوریت خلق روز شنبه کنگره این حزب با عنوان عدالت را در استان چاناک قلعه در شمال غرب ترکیه برگزار کرد که در این کشور اقدامی بی سابقه به حساب می آید.

کنگره حزب جمهوریت خلق حدود یک و نیم ماه بعد از تجمع بزرگ طرفداران این حزب در پایان « راهپیمایی عدالت » برگزار می شود. قلیچدار اوغلو در راهپیمایی عدالت فاصله حدود 450 کیلومتری آنکارا تا استانبول را همراه با طرفداران خود پیاده روی کرد که در طول مسیر شمار آنها در حال افزایش بود.

وی گفت: « در کشور خبری از حق، قانون و عدالت نیست. در کشور نه تنها یک نفر بلکه 80 میلیون نفر تشنه عدالت هستند ».
قلیچدار اوغلو اتهامات خود را تکرار و اعلام کرد حکومت ترکیه با برقراری وضع فوق العاده چند روز بعد از کودتای نافرجام 15 ژوئیه 2016 و پاکسازی بعد از آن « کودتای غیر نظامی » انجام داد.

در پاکسازی بعد از کودتا بیش از 50 هزار نفر دستگیر و بیش از 140 هزار نفر از جمله دانشگاهیان، قضات و ماموران پلیس برکنار یا تعلیق شدند.

رئیس حزب جمهوریت خلق در جمع هزاران نفر که با شعار « حق، قانون و عدالت » حرف های او را قطع کردند گفت: « هزاران دانشگاهی برکنار شدند. زندان ها از روزنامه نگاران پر شده است و نمایندگان در زندان هستند ».

وی اعلام کرد زندانی شدن انیس بربراوغلو نماینده این حزب که راهپیمایی عدالت در اعتراض به آن شروع شد «‌ کاسه صبر ما را لبریز کرد »

بربراوغلو به اتهام ارائه اطلاعات محرمانه به روزنامه مخالف جمهوریت به 25 سال حبس محکوم شده است.

52311




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قلیچدار اوغلو: در ترکیه 80 میلیون نفر تشنه عدالت هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..