تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار آموزش و پرورش به پیش‌دبستانی‌های فاقد مجوز

مرضیه گرد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پیش دبستانی‌ها گفت: با توجه به لازم‌الاجرا شدن قانون و استقبال آموزش و پرورش از توسعه مشارکت، افراد صاحب صلاحیت و نهادهای علاقه مند و انجمن های مردمی می توانند پیش دبستانی تاسیس کنند.

وی افزود: البته فعالیت یک پیش دبستانی نیاز به کسب مجوز از وزارت آموزش و پرورش دارد. که باتوجه به تخصیص اختیار، مجوز از طریق شورای نظارت منطقه یا شهرستان صادر می شود.

رئیس مدارس غیردولتی تصریح کرد: اگر در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ پیش دبستانی مجوز نداشته باشد وزارت آموزش و پرورش از ادامه فعالیت آن جلوگیری می کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سال گذشته تعدادی از موسسان پیش دبستانی برای اخذ مجوز مراجعه نکردند و باتوجه به اطلاع رسانی انجام شده تا قبل از اطلاع رسانی های قبل از بازگشایی اقدام کنند.

گرد درباره تعیین شهریه بیان کرد: تعیین شهریه طبق ضوابط و با هماهنگی شورای نظارت مشخص می شود طبق قانون به طور کلی تمامی موارد پیش دبستانی بر عهده وزارت آموزش و پرورش است لذا پیش دبستانی ها نیز همانند مدارس غیردولتی باید مجوز را از وزارت آموزش و پرورش دریافت کند و هر فرد حقیقی و حقوقی شرایط گزینشی و قانونی داشته باشد برای این امر پذیرفته می شود.

تحصیل رایگان نوآموزان پیش دبستانی در مناطق محروم و دو زبانه

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: به منظور رعایت عدالت آموزشی در مناطق محروم به ویژه مناطق دو زبانه تمهیداتی برای نوآموزان پیش دبستانی به صورت خرید خدمات آموزشی و استفاده از موسسان غیردولتی فراهم شده است.

وی تاکید کرد: اگر پیش دبستانی فاقد مجوز باشد اقدام جدی و برخورد قانونی با آن خواهیم کرد.

معیار حداقل دستمزد معلمان مدارس غیردولتی قانون کار است

گرز در ادامه صحبت هایش به بیمه معلمان مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: در قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی ملاک و معیار حداقل دستمزد قانون کار است. البته این موضوع به این معنا نیست که موسس نتواند حق التدریس بیشتری به معلمان پرداخت کند.

وی گفت: بیمه و شرایط موردنظر در قانون مطرح شده است و در آیین نامه اجرایی آموزش و پرورش که در حال طی کردن مراحل تصویب بوده صراحت خواهد داشت و اطلاعات از طریق موسسان به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در فرم قرارداد معلمان نیز حتما مفاد قانونی قید خواهد شد اما این منزله به عدم ورود آموزش و پرورش به مدرسه نیست یعنی همان نظارت را داریم و باید موسسان با شورای نظارت هماهنگی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مرجع اصلی ورود به این مسئله وزارت آموزش و پرورش و اگر تخلفی رخ دهد، آموزش و پرورش، معلم یا موسس را به مراجع ذیصلاح هدایت می کند.

گرز ادامه داد: نظم خوبی را برای مدارسی که در استان های کوچک دارد حاکم می کند و از این به بعد نمایندگانی از سازمان برای تعیین دقیق شرایط بیمه معلمان باوزارت کار جلساتی خواهند داشت تا به صورت شفاف عملیاتی شود. هیچ ارگانی بدون هماهنگی با آموزش و پرورش اجازه ورود به مدارس را نخواهد داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمه متناسب با حضور و شرایط معلمان طبق دستورالعمل قانون وزارت کار است و کادر آموزشی بیمه ۱۲ ماهه دارند اما این مسئله برای معلمان مقدور نیست و افزایش میزان بیمه برای معلمان به ۱۲ ماه هزینه و فشارهای مالی برای خانواده ها را خواهد داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار آموزش و پرورش به پیش‌دبستانی‌های فاقد مجوز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..