تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف زندگی 2000 ساله در دیوار های یک صخره

۵۸۷۵۱۰

۱۷۷  بازدید

صخره روزنامه که یک مونومان تاریخی ایالتی است یکی از بزرگترین مجموعه‌های پتروگلیف است که به راحتی از جاده پارک ملی کانیون لندز قابل دسترسی است.

برترین ها: در امتداد جاده ۲۱۱ ایالات یوتا صخره‌ای وجود دارد که با نقاشی‌های بومیان آمریکا پوشیده شده است. صخره روزنامه که یک مونومان تاریخی ایالتی است یکی از بزرگترین مجموعه‌های پتروگلیف است که به راحتی از جاده پارک ملی کانیون لندز قابل دسترسی است. این صخره ۱۸ مترمربعی با نقوش سنگی که قدمتشان پوشیده شده که قدمتشان به ۲۰۰۰ سال پیش برمی گردد و سطح آن با شکل اولیه ارتباطی خراشیده شده است. صد‌ها تصویر توسط فرهنگ‌های مختلف ایجاد شده از جمله آرکیک، آناسازی، فرمونت، ناواهو، آنگلو و پوبلو. در واقع در ناواهو این سنگ را «Tse' Hone» می‌نامند یعنی سنگی که داستان می‌گوید. نام صخره روزنامه به این واقعیت برمی گردد که روایت هایی را نشان می‌دهد که داستانی بیان می‌کنند و آن را یک مجله بصری از رویدادهای مهم می‌سازد.


پتروگلیف‌ها چه هستند و چرا اهمیت دارند؟

شکلی از هنر سنگی هستند که سطح سنگ حکاکی و خراشیده و کنده می‌شود، این شکل باورنکردنی از هنر اولیه دید فوق العاده‌ای به زندگی روزمره در دوران آرکیک می‌دهد. پتروگراف‌ها تصاویر نقاشی شده یا کشیده شده روی سطح سنگ هستند. این شکل از ارتباطات در سراسر جنوب غربی آمریکا رایج بوده و نمونه هایی از آن در تقریبا همه قاره‌های جهان یافت می‌شود. اگرچه معنای دقیق اکثر پتروگلیف‌ها مشخص نیست به خصوص به این دلیل که صخره‌ها روایات چندگانه‌ای را نشان می‌دهند که در دوره‌های مختلف زمان‌های طولانی روی هم تصویر شده اند و این نقاشی‌های ساده سرنخ هایی از این فرهنگ‌ها ارائه می‌دهند. به طور مثال، از بیش از ۶۵ طرح روی این صخره، می‌توانیم نشانه هایی از گوزن، بوفالو و آنتلوپ و هم چنین اسب سواران را ببینیم. این صخره یکی از جاهایی است که علاقمندان به تاریخ بومی آمریکا باید حتما ببینند و از همه بهتر اینکه کاملا رایگان است.

 کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه  کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه  کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه  کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه  کشف زندگی 2000 سال پیش در نقاشی های اولیه صخره روزنامه 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف زندگی 2000 ساله در دیوار های یک صخره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..