تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دریا، لؤلؤ و مرجان قرآن چه کسانی هستند؟

دریا،لولو و مرجان قرآن چه کسانی هستند؟به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ازدواج حضرت فاطمه (س) و امیرمؤمنان حضرت علی (ع) از مهم ترین اتفاقات تاریخ شیعه است که ثمره این پیوند مبارک و سراسر مملو از عشق و محبت، درخت گهربار امامت است.

در تقویم اول ذی‌الحجه  به مناسبت سال روز ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا (س) روز ازدواج نامگذاری شده است.

یکی از ثمره های ازدواج مطلوب فرزندان صالح است ، به همین مناسبت تفسیر آیاتی از قرآن که  ازدواج درست را برای ما ترسیم می‌کند را بیان می‌کنم.

این آیات نشان‌دهنده ازدواجی سالم و پرثمر است که یکی از مهم‌ترین ثمره های آن فرزندانی تاریخ ساز می باشد. 

قرآن مجید در سوره ی الرحمان می فرماید:

«مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ ﴿١٩﴾ بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌ لَا يَبْغِيَانِ ﴿٢٠﴾ فَبِأَيِّ آلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ ﴿٢١﴾ يَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَالْمَرْجَانُ ﴿٢٢﴾»

  دو درياى [شيرين و شور] را روان ساخت در حالى كه همواره باهم تلاقى و برخورد دارند ؛«19» [ولى] ميان آن دو حايلى است كه به هم تجاوز نمى‏كنند [درنتيجه باهم مخلوط نمی‌شوند ! ] «20» پس كداميك از نعمت هاى پروردگارتان را انكار مى‏كنيد ؟«21» از آن دو دريا لؤلؤ و مرجان بيرون می‌‏آيد .«22»

 فرات در کتاب تفسیر خود از ابوذر و ابن عباس و از امام صادق (ع) و حضرت رضا (ع) در ذیل آیۀ شریفۀ (مَرَجَ البَحرَین یَلتَقیان) « دو دریا را در هم آمیخت تا به هم پیوستند و دریک جا جمع شدند» ، فرموده اند:

مراد از این دو دریا حضرت علی و فاطمه علیهما السلام است و مراد از برزج – که به معنی فاصلۀ بین دو چیز است – در آیۀ ( بَینَهما بَرزَخ) رسول خدا صلی الله علیه و آله است.

و مقصود از لؤلؤ و مرجان ( که به معنای مروارید است و از آن دو دریا خارج می شود ) در آیۀ شریفۀ (یَخرُجُ مِنهُمَا اللُؤلُؤُ وَ المَرجان) امام حسن و امام حسین علیهما السلام هستند ( که دو گوهر گرانبهای عالم وجودند و ثمرۀ پیوند نبوّت با امامت می باشند ).

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دریا، لؤلؤ و مرجان قرآن چه کسانی هستند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..