تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم محافظت از پوست در برابر آفتاب

نکات مهم محافظت از پوست در برابر آفتاب نکات مهم محافظت از پوست در برابر آفتاب 

بهره گیری از کرم هاي ضدآفتاب همه ي وقت پیشنهاد می شود اما شمار زیادی از افراد میباشند که از این کرم ها به طور صحیح بهره گیری نمی‌کنند. محققان دانشگاه واشنگتن ایالات امریکا دریافتند, بیشتر افراد, مناطقی چون روی بینی, دور گوش, کنار چشم‌ها, دست‌ها, و روی پلک‌ها را هنگام پوشش دهی با کرم ضد آفتاب فراموش میکنند و این سبب می شود تا این قسمت‌ها از پوست بدون حفاظ, در معرض تابش شدید نور خورشید در فصول گرم سال قرار بگیرد:

پلک‌ها: عدم محافظت از پلک‌ها در مقابل نور آفتاب می تواند عامل 5 تا 10 درصد از سرطان‌هاي پوست باشد. شمار زیادی از تولیدکنندگان کرم‌هاي ضد آفتاب هشدار میدهند که این محصولات نباید اطراف چشم و دور پلکها مورد بهره گیری قرار گیرند. با این حال به قول محققان دانشگاه لیورپول, شما می توانید

یک راهکار ساده برای محافظت از این قسمت از بدن داشته باشید و آن بهره گیری از عینک‌هاي آفتابی هست که از چشم‌ها در مقابل اشعه‌هاي UAV و UVB خورشید, 100 درصد محافظت میکنند.

لب‌ها: هیچ کس نمیخواهد مزه کرم‌هاي ضد آفتاب را در دهانش احساس کند و تولیدکنندگان این محصولات نیز هشدار می دهند که از بلعیدن این محصولات باید اجتناب شود. با این حال شما میتوانید برای محافظت از لب‌ها در مقابل اشعه آفتاب, از محصولات چرب کننده لب حاوی SPF بهره گیری کنید و فقط باید به یاد داشته باشید که این محصولات دست کم باید روزی دو بار پاک شده و دوباره بهره گیری شوند.

پل بینی: بینی بیشتر از همه ي در معرض نور آفتاب هست و خطر بالایی برای ایجاد صدمه‌هاي خورشیدی در آن وجود دارد, پس باید بیشتر به وسیلهٔ ضد آفتاب محافظت شود.

گوش‌ها: گوش‌ها دارای شکاف‌هاي ناخوشایندی میباشند که احتمالاً شما را برای بهره گیری از کرم‌هاي ضد آفتاب ترغیب نکنند با این حال صرف وقت اضافه برای اینکار ضروری هست زیرا گوش‌ها به طور مستقیم در معرض خطرات اشعه خورشید میباشند. اطمینان حاصل کنید که قسمت‌هاي بالایی و پشت گوش را با کرم ضد آفتاب بپوشانید.

پوست سر: مسلماً قرار نیست که کرم‌هاي ضد آفتاب رو روی پوست سر بمالید بنابراین انتخاب بعدی پوشش سر هست. کلاه‌هاي سرپوشیده و کلاه بیسبال, از موها و پوست سر شما در مقابل اشعه آفتاب بیشترین حفاظت را میکنند.

دست‌ها: اگر شما رانندگی می کنید و پشت دست‌هایتان را بدون پوشش روی حکم قرار می دهید و یا در دیگر موارد دست‌ها مدام در معرض نور آفتاب میباشند, باید بدانید که نور خورشید باعث شکسته شدن رشته‌هاي کلاژن و ویرانی رشته‌هاي آلاستیک پوست و در نهایت ایجاد چین و چروک میشود.

پس محافظت از پوست دست در مقابل اشعه آفتاب چه از طریق کرم‌هاي ضد آفتاب و چه از طریق دست کش هاي مناسب, ضروری هست.

پاها: بهره گیری از جوراب و کفش برترین راه برای محافظت از پاها در مقابل نور خورشید هست اما اگر قصد شنا کردن یا حمام آفتاب گرفتن دارید, حتما باید از کرم‌هاي ضد آفتاب برای محافظت از پاها نیز بهره گیری کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم محافظت از پوست در برابر آفتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..