تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیش‌بینی ثبت‌نام ۷۰ هزار داوطلب در دانشگاه علمی کاربردی

پیش‌بینی ثبت‌نام ۷۰ هزار داوطلب برای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی در سال تحصیلی جدیدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حاتمی‌ معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی‌ صبح امروز در نشست خبری که در ساختمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارت محور است و مسائل تئوریک‌ در کنار نظری‌ یک مهارتی را در بین فارغ‌التحصیلان ایجاد می‌کند و این مرکز آموزشی‌ تنها دانشگاهی است که دارای صلاحیت حرفه‌ای است.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما این بوده که مراکز‌ در کنار واحدهای صنعتی ایجاد شود تا تعامل و ارتباط بین دانشگاه و صنعت ارتقاء یابد‌ و خوشبختانه این مسئله در گروه کشاورزی‌ صادق است اما در حوزه‌های فرهنگ و هنر، مدیریت اجتماعی این قاعده زیاد درست نیست و به همین خاطر‌ عده‌ای نقد‌هایی بر این دانشگاه وارد می‌کنند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: ثبت‌نام دوره‌های کاردانی به پایان رسیده و 94 هزار نفر به وسیله سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه معرفی شدند که پیش‌بینی می‌شود در حدود 70 هزار نفر ثبت‌نام قطعی کنند.

حاتمی عنوان کرد: در مقطع کاردانی‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی آزمونی ندارد و ثبت‌نام براساس سوابق تحصیلی و نمرات دیپلم است و اگر فردی در دروسی‌ ضعیف باشد‌ مسلماً سازمان سنجش آن را معرفی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دوره‌های کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی از دیروز شروع شده و تا پنجم شهریور ماه ادامه دارد، افزود: احتمال تمدید ثبت‌نام دوره کارشناسی وجود دارد و این مسئله بستگی به میزان استقبال ثبت‌نام کنندگان‌ نیز است و خوشبختانه باید بگویم که یکی از اقدامات این دانشگاه چابک‌سازی آن است و امتیاز ویژه‌ای که دارد این است که دارای چابک‌سازی سازمانی بوده و در حوزه‌های مختلف بر اساس نیازمندی‌ها برنامه‌ریزی‌های درسی را پیشنهاد و تدوین می‌کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه برای نیازمندی‌های مختلف بازار کشور به وسیله اداره کل برنامه‌ریزی درسی چارت دانشگاهی تدوین و مصوب‌ می‌شود، ادامه داد: مهندسی‌ فناوری صنایع شیمیایی، مهندسی فناوری منابع طبیعی و اراضی، مهندسی فناوری تولید الیاف مصنوعی، کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای بازیگری‌، کارشناسی مدیریت کسب و کار اینترنتی، کارشناسی مدیریت تأمین و فروش محصولات غذایی، کارشناسی‌ ناپیوسته حرفه‌ای مدیریت دفتری، کارشناسی و مدیریت آمار و کنترل اموال در نیروی انتظامی، کارشناسی و مدیریت ترابری در نیروی انتظامی، کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای پد‌افند غیرعامل‌، کارشناسی حرفه‌ای مشاور املاک، کارشناسی حرفه‌ای توانبخشی به افراد کم‌توان ذهنی  و مدیریت خدمات بین‌المللی‌ از جمله رشته‌هایی است که به دانشگاه اضافه شده است که بطور کلی برای سال تحصیلی جدید 10 رشته کارشناسی و 5 رشته کاردانی‌ اضافه شده و طی 2 سال مجموعاً دانشگاه جامع علمی کاربردی 30 رشته جدید ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه مأموریت‌گرا کردن مراکز یکی از اقدامات جدی این دانشگاه محسوب‌ می‌شود، تصریح کرد: کدرشته‌ محل‌هایی که در راستای مأموریت‌گرا کردن عمل نکرده حذف می‌شود و امسال نیز در همین راستا تعداد کدرشته‌ محل‌ها از 12 هزار به 8 هزار و 600 کدرشته‌ محل کم شده است.

حاتمی تأکید کرد: اگر نهاد متقاضی که یک مرکزی را‌ راه‌اندازی کرده از آن حمایت نکند دانشگاه ملزم به پشتیبانی از آن نبوده و هیچ منع قانونی برای پذیرش‌ در مقطع کارشناسی ارشد وجود ندارد و دانشگاه علمی کاربردی یک بار پذیرش محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تربیت دانشجو در مقطع ارشد هیچ منع قانونی ندارد اما دانشجویانی که طی دو سال اخیر در این مقطع مشغول به تحصیل شده هنوز 50 درصد از آنها فارغ‌التحصیل‌ نشده‌اند و به نظرم دانشگاه علمی کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد پتانسیل لازم را برای تربیت دانشجو در زمان حال ندارد.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی اظهار کرد: در مقطع کاردانی 287 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم که از این تعداد یک، سوم ثبت‌نامی داریم و همچنین در مقطع کارشناسی‌ 3 هزار و 470 کدرشته‌ محل تحصیلی داریم که 181 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

وی افزود: سیستم‌های ارتباط و ناوبری‌ هوایی بالگرد‌، نگهداری و تعمیر بالگرد‌، کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای انتظامی‌، کاردانی ناپیوسته امور دفتری از جمله رشته‌های جدید این دانشگاه در مقطع کاردانی است که خوشبختانه این مرکز آموزشی کمترین فارغ‌التحصیل بیکار را در بین دانشگاه‌ها دارد البته نباید فراموش کرد که عمده دانشجویان ما شاغل هستند.

حاتمی با بیان اینکه طرح توانمند‌سازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان دوره‌های پودمانی‌ تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: ما از طرح توانمندسازی‌ استقبال می‌کنیم زیرا در هر رشته متخصصان و خبرگان‌ آن مشغول به کار بوده و برنامه‌ریزی‌های مختلف به وسیله آنها تبیین می‌شود.

وی گفت: تعامل با صنعت مسئله بسیار مهمی است و ما از ایده‌ای کاربردی در حوزه علم و فناوری حمایت ویژه‌ای می‌کنیم و از وزارت علوم تفویظ‌ اختیار به این دانشگاه داده شده تا طرح‌های مختلف را ارزیابی کنیم تا پارک‌های علم و فناوری افزایش پیدا کند.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: طرح دسته‌بندی مراکز دانشگاهی‌ در 5 سطح بوده که به دلیل آنکه این دسته‌بندی مورد وثوق‌ نبود ما آن را اعلام نکردیم اما به طور کلی برای سال تحصیلی جدید 830 مرکز کاردانی و 780 مرکز کارشناسی وجود دارد.

انتهای پیام/

 کاهش ۳ هزار و ۴۰۰ کدرشته محل به دلیل مأموریت‌گرا نبودن مراکز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیش‌بینی ثبت‌نام ۷۰ هزار داوطلب در دانشگاه علمی کاربردی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..