تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسحاق جهانگیری: درآمد گردشگری از نفت هم می‌تواند بیشتر باشد

مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان میراث فرهنگی/3

اسحاق جهانگیری: درآمد گردشگری از نفت هم می‌تواند بیشتر باشدبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با حضور در مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و فعلی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در برخی از دستگاه‌ها من چند بار برای تودیع و معارفه رفته‌ام. این سازمان نیز جزو همان دستگاه‌هاست. البته این کار شایسته‌ای است که انجام می‌شود. دکتر احمدی‌پور از مدیران شایسته کشور است که در دوره کوتاه مدیریت خود بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تلاش مضاعفی انجام داد و من صمیمانه از او تشکر می‌کنم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: ما باید برای زنان جامعه فرصتی ایجاد کنیم که در مدیریت کشور حضور داشته باشند. حتماً دولت دوازدهم از زنان در مدیریت کلان کشور استفاده می‌کند. در برنامه ششم توسعه سهم زنان در مدیریت کشور به 30 درصد افزایش پیدا کرده است که هم اکنون 22 درصد است. من امیدوارم که در بقیه بخش‌ها این سهم را افزایش دهیم.

جهانگیری در ادامه از علی اصغر مونسان رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت و ادامه داد: دکتر مونسان از مدیران برجسته کشور است که امیدواریم دوران خوبی در این سازمان داشته باشد.

رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی نمایش دموکراسی و اخلاق‌مداری است

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جلسات رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت اشاره داشت و افزود: مجلس شورای اسلامی این بار نمایشی از دموکراسی، آزادی و اخلاق مداری را در جلسات رای اعتماد از خود نشان داد. من در دوران قبلی هم در مجلس بوده‌ام، اما در جلسه رای اعتماد این دوره مجلس، انصافا در نظرات نمایندگان، نقدهای جدی و منصفانه‌ای وجود داشت و نهایتاً رأی بسیار خوبی به وزرا داده شد. باید گفت که نیاز به چنین هماهنگی بین دولت و مجلس وجود داشت. ما چالش های بزرگی در زمینه‌های مختلف کشور داریم که فقط با تعامل دستگاه‌ها، مرتفع می شود. از طرفی مطالبات درست مردم نیز زیاد شده است و از رئیس جمهور توقع دارند تا وعده ها محقق شود.

جهانگیری از ادامه راه دولت دوازدهم گفت و اظهار داشت: دولت دوازدهم راه پیچیده‌ای دارد. این مشکلات و معضلات، مشکل همه کشور است. امیدواریم بقیه ارکان نظام نیز به یاری دولت بیایند. من به آینده کشور خوشبین هستم و امیدوارم این راه را به نحو مطلوب پیش ببریم.

میراث‌فرهنگی یکی از عوامل اقتدار کشور و تامین منابع است

وی با تاکید بر نقش گردشگری بر توسعه اقتصادی کشور گفت: قطعاً میراث‌فرهنگی یکی از عوامل اقتدار کشور و تامین منابع است. میراث‌فرهنگی چیزی نیست که در گذشته مانده باشد؛ بلکه امروز و آینده ما نیز به میراث‌فرهنگی وابسته است. میراث‌فرهنگی و گردشگری یکی از عوامل مهم توسعه ایران است. اگر دنبال آمایش سرزمینی هستیم و اگر به تحقق اقتصاد مقاومتی فکر می‌کنیم، باید به گردشگری توجه کنیم. درآمد گردشگری از نفت نیز می‌تواند بیشتر باشد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:ما اگر امروز از رشد مستمر کشور سخن می‌گوییم و اگر اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات می دانیم، باید به مقوله گردشگری توجه فراوان کنیم. البته باید توجه جدی به صنایع دستی کرد. ما در نقاط مختلف کشور هنرمندان مختلفی وجود دارد که باید آثار و صنایع دستی آن‌ها به تولید ثروت تبدیل شود.

جهانگیری در انتها به چالش‌های پیش روی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و گفت: این سازمان دو چالش بزرگ دارد. یکی چالش فراسازمانی است؛ ما هنوز نتوانستیم فهم درستی از گردشگری ایجاد کنیم. چالش بعدی درون سازمانی است که در سه بخش گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مسیر مجزا وجود دارد. در این سازمان باید هم‌افزایی بیشتری ایجاد شود. ما باید در این حوزه به بخش خصوصی میدان بدهیم. هرسه بخش این سازمان جزو اولویت‌های دولت است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسحاق جهانگیری: درآمد گردشگری از نفت هم می‌تواند بیشتر باشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..