تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خلاقانه‌ترین فناوری هوانوردی مایکروسافت آزمایش شد+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان مایکروسافت به تازگی یک هواپیمای بدون سرنشین را آزمایش کرده اند که در پرواز از شیوه پرندگان تقلید کرده که براساس نوسان جریان هوای گرم پرواز می‌کند و می‌تواند به مدت زمان بسیار زیاد بدون نیاز به سوخت در آسمان پرواز کند.

خلاقانه‌ترین فناوری هوانوردی مایکروسافت آزمایش شد+تصاویر
هواپیمای بدون سرنشین مایکروسافت دارای صفحه‌های انرژی خورشیدی است و می‌تواند برای انجام مطالعات علمی و نیز ارائه اینترنت وای فای مورد استفاده قرارگیرد.


این هواپیما فاقد موتور است و با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند حالت پرواز پرندگان می‌تواند ستون‌های نامرئی جریان هوای گرم و جهت باد را پیدا کرده و در آن مسیر به حرکت بپردازد.


کارشناسان مایکروسافت این هواپیما به نام sailplane را در صحرای نوادای آمریکا با موفقیت آزمایش کرده اند و توانسته اند هواپیما را برای مدت زمان زیادی درآسمان نگه دارند، هدایت این هواپیما با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور انجام می شود و کاربر می تواند  جهت حرکت، سرعت و ارتفاع هواپیما را مشخص کند.

خلاقانه‌ترین فناوری هوانوردی مایکروسافت آزمایش شد+تصاویر
برای انجام این پرواز کارشناسان از مجموعه‌ای از نرم افزار‌های هوش مصنوعی به همراه دریافت علائم دما و جهت باد استفاده کرده اند و بزرگترین چالش آنها تعیین مناطق پرواز ممنوع برای این هواپیما است.

خلاقانه‌ترین فناوری هوانوردی مایکروسافت آزمایش شد+تصاویر
از جمله ویژگی‌های فنی این هواپیما، وزن حدود ۱۲ پوندی و سرعت حدود ۳۰ مایل درساعت است، سازندگان این دستگاه اعتقاد دارند در ۱۰ سال آینده فناوری هواپیما‌های بدون سرنشین و موتور به یک وسیله بسیار کارآمد و مورد نیاز بیشتر کسب و کار‌ها و حتی خانواده‌ها تبدیل می‌شود و می‌توان از آن‌ها دربسیاری ازشغل ها، مراقبت از خانه، سالمندان و خردسالان استفاده کرد.

انتهای پیام/

هواپیمای بدون سرنشینی که از پرندگان تقلید می کند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خلاقانه‌ترین فناوری هوانوردی مایکروسافت آزمایش شد+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..